آریا بانو
6 روش پس انداز پول برای خرید خانه در زمانی که اجاره نشین هستید!
یکشنبه 17 شهریور 1398 - 12:02:38 PM
آریا بانو -
6 روش پس انداز پول برای خرید خانه در زمانی که اجاره نشین هستید!
٥٠
٠
بازده / معمولا همه‌ی آدم‌ها مدتی را به اجاره‌نشینی سپری می‌کنند تا زمانی که موقعیت خرید خانه را داشته باشند. یکی از بزرگ‌ترین موانع خرید خانه نداشتن پول کافی است. در این نوشتار چند راه آسان را برای پس انداز پول برای خرید خانه در زمانی که اجاره نشین هستید! می‌آموزید.
1. پس‌اندازتان را اتوماتیک کنید
پس‌انداز کردن پول بسیار آسان‌تر خواهد بود زمانی که لازم نباشد در موردش فکر کنید. شما می‌توانید از بانک بخواهید که به طور اتوماتیک مبلغی پول را به حساب پس‌اندازتان بریزد. واریز مبلغی پول به حساب پس‌اندازتان به طور اتوماتیک، شیوه‌ی فوق‌العاده‌ای است برای این‌که پول را پس‌انداز کنید بدون این‌که لازم باشد مدام فکرتان را درگیر این موضوع کنید.
2. پول‌تان را در حسابی بگذارید که سود داشته باشد
زمانی که پول‌تان را در حسابی بگذارید که سود دارد، می‌توانید مبلغ پس‌اندازتان را برای خرید خانه بالاتر ببرید. این سود خیلی زیاد نیست اما واقعا کمک‌کننده است. البته حساب‌هایی هم وجود دارند که با قرار دادن پول در آن‌ها سود بیش‌تری دریافت خواهید کرد اما برای مدتی اجازه‌ی برداشت پول‌تان را ندارید. در صورتی که تمایل دارید پول‌تان را در چنین حسابی قرار بدهید دقت کنید که برنامه‌ریزی زمانی‌تان دقیق و درست باشد.
3. جایگزینی برای سینما پیدا کنید
رفتن به سینما این روزها خیلی گران تمام می‌شود. پول بلیط و شام و خوراکی‌هایی که تهیه می‌کنید نسبتا زیاد است و در صورتی که بچه هم داشته باشید، هزینه‌ها بالاتر خواهد بود. در این صورت شاید بهتر باشد که در خانه بمانید و شبکه‌های اشتراکی خانگی را تماشا کنید. با پرداخت یک هزینه‌ی ثابت ماهانه می‌توانید از تماشای صدها فیلم لذت ببرید و در عین حال مبلغی را که ممکن بود خرج رفتن به سینما کنید، روی پس اندازتان بگذارید.
4. یک همخانه داشته باشید
داشتن همخانه راه فوق‌العاده‌ای برای پس‌انداز کردن پول است البته در صورتی که زندگی با شخص دیگری در یک خانه برای‌تان مشکلی ندارد. علاوه بر این‌که کرایه خانه بین‌تان تقسیم می‌شود، هزینه‌ی برق و سایر خدمات نیز نصف مبلغ فعلی خواهد شد. برای بیش‌تر آدم‌ها داشتن هم‌خانه ایده‌آل نیست اما زمانی که ببینید که رقم پس‌اندازتان با سرعت بیش‌تری درشت می‌شود و زودتر می‌توانید خانه‌ی خودتان را بخرید، حاضر خواهید شد با کمی سختی هم کنار بیایید.
5. درآمدتان را افزایش بدهید
راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید برای افزایش درآمدتان امتحان کنید. مثلا می‌توانید شغل دوم داشته باشید. تنها با دو سه ساعت کار کردن بعد از پایان زمان کار اصلی‌تان می‌توانید مقدار پس‌اندازتان را با سرعت بیش‌تری افزایش بدهید. روش دیگر برای داشتن درآمد بیش‌تر فروش وسایلی است که می‌دانید به دردتان نمی‌خورند و هرگز هم کاربردی برای‌تان نخواهند داشت. حتی با فروش وسایل دست دوم و کهنه‌ای که دارید هم می‌توانید مبالغ قابل‌توجهی به دست بیاورید.
6. پس‌اندازتان را در حساب کارت نقدی‌تان نریزید
در صورتی که حساب پس‌اندازتان و حساب نقدی‌تان یکی است، باید هر چه سریع‌تر اقدام کنید و این دو حساب را به طور کامل از هم جدا کنید. اگر پس‌اندازتان در حساب نقدی‌تان باشد، هر زمانی که جایی نیاز به پول داشته باشید یا کالای غیرضروری بخواهید که پول کافی برای خریدن آن ندارید، ممکن است تصمیم عجولانه بگیرید و خیلی راحت دست به پس‌اندازتان بزنید. زمانی که پس‌اندازتان در حساب دیگری باشد، به دلیل عدم دسترسی نمی‌توانید آن را خرج کنید.
نتیجه‌گیری
در صورتی که برای‌تان مقدور است، بکوشید روند پس‌اندازتان را اتوماتیک کنید تا به این ترتیب مجبور باشید هر ماه مقداری پول پس‌انداز کنید. با مسئول بانک صحبت کنید تا پول‌تان را در صندوق سرمایه‌گذاری مشترک قرار بدهید. به جای رفتن به سینما اشتراک یک شبکه‌ی خانگی را بخرید و به این ترتیب در هزینه‌های سرگرمی و تفریح‌تان صرف‌جویی کنید. یک شغل دوم داشته باشید یا همخانه‌ای بگیرید و به این ترتیب سرعت رشد رقم پس‌اندازتان را افزایش بدهید.

http://www.banounews.ir/fa/News/196351/6-روش-پس-انداز-پول-برای-خرید-خانه-در-زمانی-که-اجاره-نشین-هستید!
بستن   چاپ