آریا بانو
هر آنچه درباره میگرن نمی دانید؟
يکشنبه 17 شهريور 1398 - 10:18:15
آریا بانو -
هر آنچه درباره میگرن نمی دانید؟
٥٧
٠
تبیان / میگرن در بسیاری از موارد دارای ریشه ژنتیکی می­باشد. البته عوامل محیطی نیز در ایجاد و یا تشدید این سردرد نیز موثر می­باشد. عواملی چون تغییرات هورمونی، گرسنگی، استشمام بو عطر های تند و خاص، بوی سیگار، خواب ناکافی، استرس، امواج و نور، توقف ناگهانی در مصرف کافئین، شلوغی و صدای بلند، مصرف مشروبات الکلی و حساسیت­های غذایی از جمله مهم ترین عوامل محیطی ایجاد و تشدید این بیماری می­باشند.
علائم میگرن
میگرن دارای نشانه های مختلفی چون سردرد، اختلال بینایی، حالت تهوع، اختلالات گوارشی، حساسیت به نور و صدا و ... می­باشد. عواملی که هر کدام می­تواند باعث اختلال در زندگی روزمره افراد مبتلا گردد. از این رو درمان و رفع این اختلال بسیار حائز اهمیت میباشد و برای مبتلایان به عنوان یک دغدغه جدی محسوب می­گردد.
درمان میگرن
در خصوص میگرن بهترین و اولین اقدام موثر پیشگیری و دوری از عوامل ایجاد کننده این بیماری است. در صورت اجتناب از عوامل محیطی که ذکر گردید، می­توان تا حدی از ایجاد میگرن جلوگیری نمود. اما در صورت ایجاد سردرد، استفاده از داروهای موجود گزینه جدی و اثرگذار می­باشد. داروهای مسکن از قبیل پانادول یا ایبوپروفن، درمان های دارویی دیگری از قبیل پروپرانولول، آمی تریپتیلین، سوماتریپتان و ... می­باشد که مصرف زیاد یا طولانی مدت آن ها می­تواند دارای اثرات سوء جانبی باشد. عوارضی چون خواب آلودگی، تشدید سردرد، افسردگی، سرگیجه می­باشد. با وجود اثرات جانبی داروهای شیمیایی، استفاده از داروهای گیاهی می­تواند بدون داشتن ضرر، درمان کننده و مسکن­های خوبی برای میگرن باشند.
داروهای گیاهی، بهترین انتخاب برای درمان میگرن
امروزه با پیشرفت صنعت و علم داروسازی، استخراج و استفاده از مواد موثره گیاهان دارویی برای درمان بیماری­ها و اختلالات سلامت بشر رو به توسعه می­باشد. در خصوص میگرن نیز طی سال­های اخیر، اثرات درمانی برخی گیاهان مورد تایید مطالعات صورت گرفته قرار گرفته است و با استفاده از مواد موثره این گیاهان درمان­گر میگرن، برخی داروهای گیاهی تولید و به بازار عرضه گردیده است. یکی از این محصولات اسپری میگرن می­باشد. این محصول که دارای ترکیبات اثرگذاری چون اسطخدوس، گل بنفشه، رازیانه و ... می­باشد، بر اساس نتایج مطالعات بالینی، اثر درمانی آن مورد تایید قرار گرفته است. گیاه اسطخدوس دارای خاصیت آرامبخشی بالایی و گل بنفشه نیز دارای ماده موثره­ای می­باشد که به عنوان آسپرین طبیعی شناخته می­شود. شربت تاناستوم یا بابونه گاوی، که بر اساس مطالعات مطالعات صورت گرفته، به میزان زیادی باعث کاهش حمله های میگرنی و همچنین درمان سردردهای میگرنی می­گردد. همچنین برخی گیاهان نیز به صورت سنتی برای تسکین میگرن قابل استفاده می­باشد. به عنوان مثال نعنافلفلی با دارا بودن ماده موثره منتول، باعث بهبود جریان خون در بدن و باز شدن عروق خونی می­گردد و از این طریق سبب بهبود میگرن می­گردد. روغن نعنافلفلی و یا چای نعنافلفلی به راحتی قابل مصرف برای این منظور می­ باشد.

http://www.banounews.ir/fa/News/196288/هر-آنچه-درباره-میگرن-نمی-دانید؟
بستن   چاپ