آریا بانو
شایع ترین علت سرگیجه چیست؟
شنبه 16 شهريور 1398 - 21:48:00
آریا بانو -
شایع ترین علت سرگیجه چیست؟
٠
٠
بهداشت نیوز / یک متخصص گوش و حلق بینی گفت: "منیر"بیماری داخلی گوش است که با افزایش فشار مایع درونی آن یا پارگی غشای داخلی گوش ایجاد می‌شود.
به گزارش بهداشت نیوز: علیرضا مصباحی، متخصص گوش و حلق بینی درباره بیماری "منیر" اظهار کرد: این نوع عارضه از آن دسته بیماری های داخلی گوش است که با افزایش فشار مایع درونی آن یا پارگی غشای داخلی گوش ایجاد می‌شود. معمولا یک سمت گوش درگیرمی شود اما امکان این وجود دارد که در دو طرف هم اتفاق بیفتد. این عارضه در سنین 20 به بالا بیشتر دیده می شود.
او درباره علل بروز این بیماری بیان کرد: منیر می‌تواند به دلیل اختلالات عروقی، تنگی مجرای شنوایی داخلی، تروما، آلرژی های غذایی، عفونت های ویروسی و نیز منشآ ژنتیکی باشد. اما علت بروز آن هنوز ناشناخته است؛ احتمالا عواملی مانند اثرات هورمونی، مواد عصبی وشیمیایی غیرطبیعی در جریان خون، واکنش‌های آلرژیک، بیماری خودایمنی و سابقه خانوادگی در بروز این بیماری می تواند، موثر باشد.
این متخصص گوش و حلق بینی درباره علائم و نشانه های این عارضه گفت: در صورت حاد بودن بیماری؛ منگی‌ شدید، سرگیجه‌ (احساس‌ بیمار به‌صورت‌ چرخیدن‌ به‌ دور محیط‌ یا چرخیدن‌ محیط‌ به‌ دور خود است) دیده می شود. همهمه‌ در گوش‌ فرد مبتلا به‌ صورت‌ صدای‌ زنگ‌ یا وزو،کاهش‌ شنوایی‌ که‌ با هر حمله‌ تشدید می‌ شود.
او در ادامه افزود: علائم‌ احتمالی‌ اعم از استفراغ‌، تعریق‌، حرکات‌ پرشی‌ چشم‌ها، اختلال‌ تعادل‌ در حین بیماری هم وجود دارد.

http://www.banounews.ir/fa/News/196165/شایع-ترین-علت-سرگیجه-چیست؟
بستن   چاپ