آریا بانو
آیا جنین در هفته‌های آخر بارداری باید مدام حرکت داشته باشد؟
شنبه 16 شهريور 1398 - 11:17:10
آریا بانو - سلامانه: یکی از کاربران سلامانه پرسیده‌اند که آیا جنین در هفته‌های آخر بارداری باید هر روز و هر ساعت حرکت داشته باشد؟ دکتر شیرین نیرومنش، فوق‌تخصص طب مادر و جنین استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران به این پرسش پاسخ می‌دهد. در هفته‌های آخر بارداری، حرکت جنین بسیار مهم است و مادر باید توجه بسیار زیادی به حرکات جنینش داشته باشد. البته باید به این مساله توجه داشت که در اواخر دوران بارداری، این‌طور نیست که دائم در حال حرکت باشد زیرا جنین هم فازهای خواب و بیداری دارد. با این حال حداکثر زمان خواب جنین بیشتر از 2 ساعت نیست بنابراین اگر خانم بارداری احساس کرد جنینش بیش از 2 ساعت است که حرکت نکرده باید حتما آن را جدی بگیرد.
بسیاری از متخصصان توصیه می‌کنند در این شرایط مادر یک ماده غذایی شیرین بخورد و سپس یک‌ ساعت، تمام توجه خود را به حرکات جنین بدهد. برای این منظور بعد از خوردن یک خوراکی شیرین، دستتان را روی شکم بگذارید تا حرکات جنین را لمس کنید. لازم به ذکر است حرکات جنین از هفته 6 و 7 بارداری شروع می‌شود، اما مادر آن را از حدود 20 هفتگی به بعد حس می‌کند.
از هفته 34 بارداری هم حرکات جنین اهمیت زیادی دارد زیرا اگر جنینی دچار کاهش حرکت شود، ممکن است لازم باشد سریعا از رحم خارج شود. بنابراین اگر مادری به این حرکات توجه نداشته باشد، متاسفانه ممکن است جنینش را از دست بدهد.

http://www.banounews.ir/fa/News/195834/آیا-جنین-در-هفته‌های-آخر-بارداری-باید-مدام-حرکت-داشته-باشد؟
بستن   چاپ