آریا بانو
سارا بهمنیار به دیدار فینال راه پیدا کرد
شنبه 16 شهريور 1398 - 10:22:28
زنان خبر
آریا بانو - در ادامه مرحله پنجم لیگ جهانی کاراته وان در توکیو و در آغاز مبارزات در بخش کومیته زنان، سارا بهمنیار کاراته کای جوان و خوش آتیه ایران موفق شد به دیدار نهایی وزن 50- کیلوگرم راه پیدا کند.

به گزارش بانو نیوز ، مرحله پنجم لیگ جهانی کاراته وان در توکیو امروز جمعه 15 شهریور ادامه یافت و سارا بهمنیار کاراته کای جوان اهل آستانه اشرفیه تیم ملی در وزن 50- کیلوگرم اولین دختر ایرانی در کومیته بود که روی تاتامی رفت.
بهمنیار در دور اول در دیدار برابر یلنا پنهار از کرواسی و دارنده طلای نوجوانان جهان در سال 2015 با حساب 3 بر صفر به پیروزی رسید و در دور دوم، مادوری پوانسن از مالزی و دارنده مدال نقره امیدهای آسیا در سال 2019 را 8 بر صفر شکست داد.
مهم‌ترین نبرد سارا در دور سوم برابر آیاکا تادانو از ژاپن و دارنده 2 طلای کاراته وان های 2019 و 2 طلای قهرمانی آسیا انجام شد. مسابقه پرچالشی که کلید ورود به سکو بود و سارا می‌دانست که پیروزی بر تادانو تا چه اندازه دشوار و تا چه اندازه کلیدی است.
با این حال، تیزهوشی دختر جوان کاراته ایران او را به موفقیت رساند و برتری 4 بر 3 بر تادانو، نقطه عطف حضور سارا در توکیو بود. با این وجود، سارا وقتی کار را به سرانجام رساند که توانست در دور چهارم قهرمان آسیا را حذف کند.
مبارزه برابر باخرینیسو باباروا از ازبکستان که چندی پیش در خانه، قهرمان آسیا شده بود حتی از رقابت با تادانو نیز پیچیده‌تر بود اما پس از تساوی 2 بر 2، سارا در قانون ستشو برنده شد و به نیمه نهایی رفت.
در مسابقه نیمه نهایی، کار برای سارا بهمنیار ساده بود. پینگ کو از چین تایپه حریفی در حد رقبای قبلی سارا نبود و برتری 5 بر صفر، دختر گیلانی را به فینال کاراته وان توکیو برد.
حریف سارا در دیدار نهایی الکساندرا رچیا از فرانسه است که او هم مثل بهمنیار در نیمه نهایی کاراته کایی از چین تایپه را شکست داده است . سارا با موفقیت در توکیو نشان داده برنز او در مسابقات قهرمانی جهان در اسپانیا و نیز حضورش در جمع برترین های رنکینگ جهانی 50- کیلوگرم اتفاقی نیست.
انتهای متن/*

http://www.banounews.ir/fa/News/195778/سارا-بهمنیار-به-دیدار-فینال-راه-پیدا-کرد
بستن   چاپ