آریا بانو
با تناسب اندام این 2 سرطان را از خودتان دور کنید
پنجشنبه 14 شهريور 1398 - 15:39:12
آریا بانو -
با تناسب اندام این 2 سرطان را از خودتان دور کنید
٢٦٩
٠
بهداشت نیوز / این مطالعه با بررسی اطلاعات‌ 49 هزار و 143 فرد نشان می‌دهد تناسب اندام بر کاهش احتمال ابتلا به سرطان موثر است.
تناسب اندام به حالت سلامتی و تندرستی عمومی گفته می‌شود و از طریق تغذیه مناسب، تمرینات جسمانی متوسط و استراحت کافی حاصل می‌شود. از طرفی در این مبحث تناسب دستگاه گردش خون که شامل سیستم تنفسی و گردش خون می‌شود، یک روش موثر برای ارزیابی سلامت است.
سرطان ریه، کشنده‌ترین شکل سرطان است و تعداد قربانیان آن از مجموع سرطان های سینه و پروستات بیشتر است. سالانه حدود یک میلیون و 800 هزار مورد سرطان ریه در سراسر جهان تشخیص داده می‌شود که از این میان 1.5 میلیون نفر جان خود را از دست می‌دهند.
سرطان روده بزرگ سومین عامل مرگ و میر ناشی از سرطان در آمریکا و دومین عامل در اروپاست.
عوامل متعددی از جمله عدم تحرک، سیگار و مصرف بیش از اندازه گوشت قرمز، در افزایش احتمال بروز سرطان روده بزرگ موثرند. روده بزرگ آخرین بخش از سیستم گوارشی است. در این بخش از روده، آب و نمک و ضایعات غذا خارج می‌شوند و ضایعات آماده دفع می‌شوند. سرطان روده بزرگ از رشد غیر قابل کنترل سلول‌ها ناشی می‌شود. معمولا اولین مرحله سرطان روده بزرگ، ایجاد تومورهای کوچک به نام پولیپ‌های آدنوماتوز است که در دیواره داخلی روده بزرگ تشکیل می‌شوند. ممکن است این پولیپ‌ها به سرطان بدخیم تبدیل شوند. سلول‌های سرطانی می‌توانند از طریق سیستم گردش خون و لنف در سراسر بدن گسترش یابند و سبب متاستاز شوند.
بر اساس این مطالعه تناسب اندام و آمادگی جسمانی احتمال ابتلا به سرطان‌های ریه و روده را کاهش می‌دهد و احتمالا بر سرطان های دیگر نیز موثر است که نیازمند مطالعه و بررسی بیشتر است.

http://www.banounews.ir/fa/News/195257/با-تناسب-اندام-این-2-سرطان-را-از-خودتان-دور-کنید
بستن   چاپ