آریا بانو
ارایه کارنامه انتصاب زنان در پست‌های مدیریتی در هیأت دولت
پنجشنبه 14 شهريور 1398 - 09:32:36
زنان خبر
آریا بانو - در جلسه دیروز هیات دولت به ریاست دکتر حسن روحانی، کارنامه انتصاب زنان در پست های مدیریتی دولتی در کل کشور توسط معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده ارائه شد.

به گزارش بانو نیوز ، بر اساس این گزارش مدیران زن در همه سطوح از 7/13 درصد در سال 1396 به 6/18 درصد در سال 98 افزایش یافته و به طور کل انتصاب مدیران زن طی دو سال اخیر شاهد رشد 36 درصدی بوده است.
این گزارش حاکیست مدیران زن در استانداری از 2/6 درصد در سال 96 به 2/9 درصد در حال حاضر افزایش یافته و در مجموع شاهد رشد 7/48 درصدی انتصاب مدیران زن در استانداری، فرمانداری و بخشداری ها در دو سال اخیر بوده ایم.
مقایسه میان مدیران عالی، میانی و پایه طی دو سال اخیر نشان می دهد که در بخش مدیران عالی از 5/2 به 5/5 درصد، در بخش مدیران میانی از 9/6 درصد به 3/9 درصد و در بخش مدیران پایه از 9/16 درصد به 23 درصد دست یافته ایم.
جدول دیگری که نمایشگر درصد مدیران استانداری ها و مدیران کل دستگاهی زن در استان های کشور است نشان می دهد، کمتری میزان انتصاب مدیران زن در استان قم و بیشترین آنها در استان بوشهر بوده است. بعد از بوشهر به ترتیب استان های گیلان، چهارمحال و بختیاری، هرمزگان، البرز، سمنان و لرستان بیشترین انتصابات مدیران زن را به خود اختصاص داده اند.
بعد از استان قم، استان های خوزستان، آذربایجان شرقی، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان رضوی و اصفهان نیز کمترین میزان انتصابات را داشته اند.



انتهای متن/*

http://www.banounews.ir/fa/News/195114/ارایه-کارنامه-انتصاب-زنان-در-پست‌های-مدیریتی-در-هیأت-دولت
بستن   چاپ