آریا بانو
روده سالم و شکست «یبوست» با نوشیدن شربتی گوارا
چهارشنبه 13 شهريور 1398 - 08:19:10
آریا بانو -
روده سالم و شکست «یبوست» با نوشیدن شربتی گوارا
١٠٥
٠
باشگاه خبرنگاران / حیدرعظمایی، محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره خواص شربت پرتقال گفت: شربت پرتقال یک شربت سنتی و قدیمی است که خواص بسیاری دارد؛ این شربت حاوی ویتامین‌های A، B، C، E، کربوهیدرات، سدیم، پتاسیم، پروتئین، کلسیم، قند ساکاروز، گلوکز، فراکتوز، آهن، اسیدفولیک، منیزیم، منگنز، فسفر، فیبر، اسیدسیتریک، کارتنوئید، فلاونوئید‌ها، فیتوکمیکال و غیره است.
او ادامه داد: شربت پرتقال حاوی آهن و اسیدفولیک است که باعث افزایش گلبول‌های قرمز خون و رفع کم خونی می‌شود، همچنین ویتامین‌های A، E، C و فلاونوئیدها موجود در این شربت باعث ایجاد خاصیت آنتی اکسیدانی و تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود.
عظمایی بیان کرد: این شربت تاثیر چشمگیری بر بهبود دردهای مفصلی و رماتیسمی دارد همچنین می‌تواند سرماخوردگی، آسم، برونشیت و عفونت ریه و کلیه را درمان کند؛ منیزیم، کلسیم و فسفرموجود در این شربت می‌تواند موجب تقویت و استحکام استخوان‌ها و دندان‌ها شود.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی بیان کرد: از دیگر خواص این شربت می‌توان به دفع سمومات بدن، کنترل چربی خون، لاغری و تناسب اندام، تقویت، طراوت و جوان سازی پوست و محافظت در برابر بیماری‌ها اشاره کرد؛ این شربت ویتامین A فراوانی دارد که باعث تقویت بینایی و پیشگیری از بیماری‌های چشمی می‌شود همچنین فیبر بالای موجود در این شربت باعث عملکرد بهتر روده و رفع یبوست می‌شود.
او گفت: به طور کلی شربت پرتقال فواید بسیاری برای بدن دارد و می‌توان به تقویت سیستم قلبی عروقی و پیشگیری از سکته، تقویت حافظه و رفع کبودی بدن کمک کند.
عظمایی مقدار مناسب این شربت را سه لیوان در روز دانست و گفت: برای تهیه این شربت به 5 تا 6 عدد پرتقال رسیده و شیرین، 2 عدد لیموترش و 100 گرم عسل احتیاج دارید ؛ کافیست پرتقال‌ها را پوست کنده، داخل مخلوط کن بریزید و آن‌ها را آبگیری کنید.آب لیموترش و عسل را به آن اضافه کرده و داخل مخلوط کن بریزید تا یکنواخت شود.

http://www.banounews.ir/fa/News/194609/روده-سالم-و-شکست-«یبوست»-با-نوشیدن-شربتی-گوارا
بستن   چاپ