آریا بانو
10 توصیه مدیریت پول بعد از ازدواج برای رسیدن به خوشبختی
سه شنبه 12 شهریور 1398 - 3:14:58 AM
آریا بانو -
10 توصیه مدیریت پول بعد از ازدواج برای رسیدن به خوشبختی
توصیه‌هایی که در این نوشتار ارائه می‌شوند کمک می‌کنند ازدواج‌تان را با برداشتن قدم مالی مناسبی آغاز کنید. همه می‌گویند پول خوشبختی نمی‌آورد، اما وقتی بحث ازدواج می‌شود، صحبت کردن از پول سری دراز دارد. برای شروع این بحث، فهرستی فراهم آورده‌ایم که به شما و شریک زندگی‌تان برای مدیریت پول بعد از ازدواج برای رسیدن به خوشبختی کمک می‌کند تا بودجه و امور مالی زندگی‌تان را پس از ازدواج و تا همیشه به درستی برنامه ریزی کنید و همواره در سعادت باشید.
1. از خودتان چک‌آپ مالی بگیرید
بسیاری از زوج‌ها ممکن است پیش از ازدواج از پول حرفی نزنند، اما این کم اطلاعی می‌تواند کاملا خطرناک باشد؛ اشتباهات گذشته ممکن است بر آینده‌ی هر دو شما تاثیر بگذارد. از وضعیت مالی یکدیگر شناخت پیدا کنید، مثلا اینکه هر یک از شما چند کارت اعتباری دارد و پولش را چگونه خرج می‌کند – من جمله اینکه چه چیزهایی هر دو شما را درگیر خود کرده است – پیش از آنکه پا به محضر بگذارید. رسیدن به درکی درست و خوب از عادات خرج کردن و تصویر مالی از شریک زندگی‌تان به شما کمک خواهد کرد درباره‌ی نحوه‌ی یکی کردن و اشتراک پول‌تان پس از ازدواج تصمیم‌های درستی بگیرید.
2. بدهی شریک احتمالی زندگی‌تان را بشناسید و خوب درک کنید
پیش از آنکه امور مالی و پول‌های‌تان را با هم یکی کنید، سعی کنید نسبت به بدهی‌هایی که شریک احتمالی زندگی تان دارد به شناخت و دیدگاه خوبی برسید. تا تحقق آن، بهتر است امور مالی‌تان را از هم جدا نگه دارید – مثلا سعی کنید از باز کردن حساب مشترک بپرهیزید، یا از اینکه حق امضاء مشترک به همسرتان بدهید یا او را به عنوان فردی مجاز و صاحب امتیاز در دفترچه‌ی حساب‌های خود اضافه کنید. اگر بوی ازدواج از رابطه‌تان به مشام می‌رسد باز هم باید دست کم یک سابقه‌ی اعتباری خوب داشته باشید ک قابل اتکا باشد.
3. برای جشن عروسی و چیزهای دیگر پس انداز کنید
وقتی نامزدی‌تان را اعلام کردید، برای اهداف مالی و هزینه‌های آتی که پیش رو خواهید داشت یک حساب بانکی باز کنید. در کل، بسیاری از کارشناسان توصیه می‌کنند دست کم 10 درصد از درآمد مشترک‌تان را هر ماه پس انداز کنید. اگر برای جشن عروسی پس انداز می‌کنید، احتمالا به فکر افزایش و تقویت آن هستید تا اینکه بتوانید به پس اندازهای معمول‌تان نیز در عین پول کنار گذاشتن برای آن روز مهم، بپردازید. حتی اگر برای جشن عروسی به شما کمک مالی هم بشود، احتمالا همچنان می‌خواهید پول پس انداز کنید، شاید برای ماه عسل یا پیش پرداخت جهت رهن خانه.
4. بودجه‌ای درست کنید که هر دو بتوانید با آن زندگی کنید
همه‌ی صورتحساب‌ها و کاغذکاری‌های‌تان را با هم انجام دهید و به معنای دقیق‌تر کلمه همه چیز را آشکارا رو کنید. محاسبه کنید هر ماه چقدر بدهی دارید، چه مقدار درآمد مشترک خواهید داشت و بعد از رتق و فتق امور نهایتا چقدر برای‌تان باقی خواهد ماند. فراموش نکنید برای هر هزینه‌ای در جشن عروسی یا ماه عسل فاکتور تهیه کنید. همچنین، تعیین حدود خرج و مخارج نیز کمک کننده خواهد بود. پیش از قبول تعهد، بر سر میزان پولی که هر یک از شما می‌تواند بدون کسب اجازه از طرف دیگر خرج کند به توافق برسید.
5. مشخص کنید چه کسی چه چیزی را مدیریت کند
وقتی بحث از کنترل امور مالی‌تان می‌شود، اینکه هر یک از شما نقشی ایفا کند ایده‌ی خوبی به نظر می‌رسد. به عنوان مثال، ممکن است یکی از شما صورتحساب‌های روزانه را تقبل کند در حالی که دیگری سرمایه‌گذاری‌های بلند مدت و طرح‌های بازنشستگی را به عهده می‌گیرد.
6. یکی کردن یا یکی نکردن
تعدادی راه مختلف وجود دارد که می‌توانید موقع ازدواج با به کارگیری آن‌ها پول‌تان را مدیریت کنید. گزینه‌های‌تان را بسنجید و سعی کنید بفهمید چه چیزی از همه بیشتر برای شما جواب می‌دهد. ممکن است به فکر باز کردن حساب مشترک باشید، و حساب‌های فردی‌تان را به هم مرتبط کنید یا اینکه بخواهید هر کس همان حساب جداگانه‌ی خودش را داشته باشد. این یک تصمیم شخصی است، پس گزینه‌هایی که در اختیار دارید را بررسی کنید و سعی کنید به این نتیجه برسید که کدام سبک زندگی بهتر از همه پاسخگوی نیازهای شما خواهد بود.
7. ذینفعان‌تان را مشخص کنید
وقتی ازدواج کنید، می‌توانید همسرتان را یکی از ذینفعان‌تان بدانید – کسی که اگر اتفاقی برای شما بیفتد پول و مزایایی دریافت خواهد کرد. این موضوع در مورد چیزهایی مثل بیمه‌ی عمر، طرح بازنشستگی، وصیت نامه و هر مزیت دیگری می‌شود که همسر شما می‌تواند به صورت قانونی از آن بهره مند شود.
8. مالیات کسر شده از حقوق را تغییر دهید
افراد متاهل می‌توانند تصمیم بگیرند مالیات‌های‌شان را مشترک یا جداگانه بپردازند، پس با همسرتان و یک متخصص امور مالیات درباره‌ی اینکه کدام وضعیت برای‌تان مناسب تر است صحبت کنید. سپس، به مالیات‌های کسر شده از حقوق‌تان نگاه دوباره‌ای بکنید: ممکن است لازم باشد آن‌ها را تغییر بدهید.
9. برای صحبت‌های مالی وقت و قرار تعیین کنید
صحبت کردن درباره‌ی پول باید گفتگویی سالم و پیش‌رونده باشد – هیچ دلیلی ندارد آنقدر تعلل کنید تا مشکلی پیش بیاید. پس هر ماه کمی برای پرداختن به امور مالی بیشتر وقت گذارید ، درباره‌ی تصمیم‌های مالی آینده صحبت کنید و ببینید در راستای رسیدن به اهداف‌تان چقدر پیشرفت داشته‌اید.
10. اگر نام‌تان را تغییر داده‌اید به بانک اطلاع دهید
اگر پس از ازدواج به فکر تغییر نام‌تان هستید، بدانید که این فرایند در ایالت‌های مختلف فرق می‌کند. فراموش نکنید که لازم است آن را در تمام حساب های بانکی و سرمایه‌گذاری‌تان نیز تغییر بدهید. با بانک‌تان تماس بگیرید یا به آن سر بزنید، یا در وبسایت‌ بگردید تا درباره‌ی این فرایند چیزهایی بیاموزید.

http://www.banounews.ir/fa/News/193911/10-توصیه-مدیریت-پول-بعد-از-ازدواج-برای-رسیدن-به-خوشبختی
بستن   چاپ