آریا بانو
سرمربی اسبق تیم ملی والیبال:
انتظار قرار گرفتن در جایگاه چهارم آسیا توقع زیادی بود
پنجشنبه 7 شهريور 1398 - 09:03:24
ایرنا - ورزش بانوان
آریا بانو - تهران- سرمربی اسبق تیم ملی والیبال زنان گفت: با توجه به سطح بازی ملی‌پوشان و تیم‌های شرکت‌کننده در مسابقات قهرمانی آسیا، تفکر قرار گرفتن در جایگاه چهارم قاره کهن سنجیده نبود.

«مریم هاشمی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به کسب جایگاه هفتم تیم ملی زنان در مسابقات قهرمانی آسیا اظهار داشت: این تفکر که بتوانیم جزو چهار تیم برتر آسیا شویم، اکنون خوب نیست که بیان شود چرا که از سطح مسابقات ملی‌پوشان در طول این سالها مطلع هستیم. همچنین سطح تیم‌های شرت کننده را به طور کامل می‌سنجیم.
تیم ملی والیبال زنان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا با یک پله صعود در جایگاه هفتم قاره کهن ایستاد. هشت تیم برتر والیبال زنان آسیا باید پس از این مسابقات در رقابت‌های انتخابی المپیک حضور یابند.
وی افزود: کادر فنی تیم ملی نقاط ضعف ملی پوشان را نداشتن روحیه مسابقه‌ای و اعتماد به نفس تلقی کرده و این امر باعث شده که اعتماد به نفس مضاعفی را به تیم ملی والیبال زنان تزریق کند تا شاید تغییراتی ایجاد شود. مشکل والیبال زنان تنها این مورد نیست بلکه نداشتن تورنمنت، لیگ پویا و برنامه ریزی کلی برای ملی‌پوشان از دیگر موانع رشد آنان محسوب می‌شود.
سرمربی اسبق تیم ملی والیبال زنان عنوان کرد: نباید تنها در سال، 10 اردو برگزار شود بلکه باید به صورت دائمی بازیکنان در اردو باشند و تعاملی بین باشگاه‌ها برای برگزاری اردوهای ملی‌پوشان به وجود بیاید تا زمان برگزاری اردوها بیشتر شود. همچنین موردی که بر آن بسیار تاکید دارم برگزاری تورنمنت و مسابقات دوستانه با تیم‌های خارج از ایران است که به رشد تیم ملی والیبال زنان بسیار کمک خواهد کرد.
وی یادآور شد: اکنون تغییر زیادی با زمانی که سرمربی تیم ملی والیبال زنان بودم در این تیم مشاهد نمی‌کنم چون اگر چنین تغییری وجود داشت در نتیجه آنها در مسابقات قهرمانی آسیا هم تاثیرگذار بود. اما 2 تغییر بزرگ در آنان دیدم که قابل ستایش است یکی آنکه تا لحظه آخر جنگیدند و افزایش اعتماد بنفس که سال‌های قبل نداشتند تا به مصاف تیم‌های بزرگ بروند و نیز همکاری درون گروهی ملی‌پوشان بهتر شده بود.
هاشمی ادامه داد: اگر آمار مسابقت قهرمانی آسیا را برررسی کنیم، متوجه خواهیم شد که اگر 600 اسپک زدیم شاید 100 تای آن هم تبدیل به امتیاز نشده و این ضعف حملات تمام کننده‌های ما است. همچنین تعداد پوئن‌های منفی که دادیم خیلی بالا بود و در هر ست که حساب می‌کردیم شاید بین 15 تا 20 یا بالاتر پوئن منفی می‌دادیم. یعنی اشتباهات فردی ما سبب شد تا به تیم مقابل پوئن دهیم.
وی در پاسخ به این پرسش که سرمربی خارجی می‌تواند تغییری در سطح بازی بازیکنان و کسب سکوهای آسیایی داشته باشد، گفت: جواد مهرگان مدیر فنی تیم ملی والیبال زنان دانش بالا و عملکرد قابل قبولی در این زمینه دارد. اما یک تیم یک سال و 2 سال نمی‌تواند نتیجه خاصی بگیرد. حداقل باید پنج سال روی‌ این تیم سرمایه‌گذاری شود و نیز بازیکنان امید و جوانان به تیم ملی بزرگسالان تزریق شوند تا مثل تیم ملی مردان شاهد تغییرات بسیاری در این تیم باشیم.مسابقات والیبال قهرمانی آسیا با حضور 13 تیم از 26 مرداد تا 3 شهریور به میزبانی کره جنوبی برگزار شد.

http://www.banounews.ir/fa/News/191183/انتظار-قرار-گرفتن-در-جایگاه-چهارم-آسیا-توقع-زیادی-بود
بستن   چاپ