آریا بانو
معاون وزیر ورزش: به کسب مدال زنان در المپیک توکیو امیدواریم
چهارشنبه 6 شهريور 1398 - 12:08:22
ایرنا - زن و خانواده
آریا بانو - تهران- معاون امور زنان وزارت ورزش و جوانان گفت: به کسب سهمیه بیشتر و مدال زنان ورزشکار در المپیک توکیو در مقایسه با ریو 2016 امیدواریم.

«مهین فرهادی‌زاد» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران گفت: برآورد نیازهای زنان در جامعه ورزش خواسته ما است. به دنبال این بودیم که رویدادهای بین المللی برگزار کنیم تا زنان در رقابت‌ها و همچنین در لایه‌های مدیریتی حضور فعال داشته باشند. هنوز جای زنان در بخش مناصب مدیریتی خالی است.
وی به حضور کاروان ایران در رقابت‌های جهانی پیوند اعضا اشاره کرد و اظهار داشت: تنها کاروان ایران بود که سرپرستی آن را یک زن برعهده داشت. این فضایی بود که ایران برای زنان فراهم کرد. در بخش ورزش همگانی و قهرمانی زنان حضور فعالی دارند.
وی در خصوص اقدامات معاونت زنان درباره حضور زنان در ورزشگاه آزادی گفت: باید فضایی ایجاد کنیم تا خانواده‌ها با آرامش در سالن‌های ورزشی حضور یابند.
معاون وزیر ورزش درباره پرداخت پاداش دختران فوتسال گفت: در گفت و گویی با رئیس فدراسیون فوتبال قرار بود این هفته پرداخت شود و به احتمال زیاد پرداخت شده است.
فرهادی‌زاد در بخش دیگری از این گفت و گو اعلام کرد که با تلاش وزارت ورزش و جوانان به زودی اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی از سوی دولت به این نهاد ورزشی ابلاغ می‌شود. اساسنامه جدید فدراسیون‌های ورزشی در ورزش زنان اثربخشی عمیقی را ایجاد می‌کند که قانونمند شدن نایب رییسان و به دنبال آن منافع و مزایایی برای ورزش زنان به همراه خواهد داشت و به زودی به دستگاه‌ها و فدراسیون‌ها ابلاغ می‌شود.
رییس کمیسیون ورزش و زنان کمیته ملی المپیک و عضو کمیته ورزش و زنان آسیا با ارائه توضیحات بیشتر در زمینه بندهای اساسنامه در حیطه زنان گفت: نایب رییسان فدراسیون‌های ورزشی از طریق مجمع انتخاب خواهند شد و حضورشان در مجامع قانونمند و رای آن‌ها قانونی می‌شود و در تمام جلسات تصمیم‌سازی ورزش زنان هم حضور می‌یابند.
اختیارات گسترده زنان در استان‌ها و مجامع
فرهادی‌زاد ادامه داد: همچنین در ساختار سازمانی وزارت ورزش و جوانان در استان‌ها رییس گروه ورزش زنان در استان‌ها فعالیت دارند اما در برخی موضوعات هم دخالتی ندارند که با ارتقا سطح تشکیلات مسوولان ورزش زنان در اساسنامه جدید، اختیارات و مسوولیت شامل آنها می‌شود و در مجموع فضای خوبی برای ورزش زنان در استان‌ها ایجاد خواهد شد. بر این اساس بخش زنان تحول مناسبی به خود می‌گیرد.
وی به برنامه‌های وزرات ورزش و جونان در 2 بخش همگانی و قهرمانی هم اشاره کرد و افزود: در بخش ورزش همگانی در بخش زنان طرح‌های متعددی به استان‌ها ابلاغ شده که جمعیت زیادی از زنان روستایی و شهری در سطوح مختلف در طرح‌های متعدد حضور دارند.
عضو هیات علمی دانشکده تربیت بدنی دانشگاه الزهرا تصریح کرد: باید به سمت متعادل‌سازی در ورزش پیش برویم و نمی‌توانیم برای یک بخش هزینه زیاد شود و بخش دیگر کمتر که این باعث ناهماهنگی هم خواهد شد.
وی که در زمره فعالان باسابقه ورزش زنان به شمار می‌رود؛ درباره اعتبارات حوزه زنان گفت: در بخش همگانی نسبت به قهرمانی اعتبارات خوبی برای مشارکت زنان در این بخش به استان‌ها اختصاص یافته است.
کسب کمّی سهمیه زنان در المپیک ارزشمند است
وی درباره کیفی کردن حوزه ورزش زنان گفت: در بخش ورزش زنان هم به دنبال کمی و هم کیفی کردن آنها هستیم. ورزشکاران زن ما تنها در 2 دوره سهمیه المپیک گرفتند و قبل‌تر از طریق وایلد کارت در بازی‌های المپیک حضور می‌یافتند.
رئیس کمیسیون ورزش زنان کمیته ملی المپیک ادامه داد: کسب سهمیه از سوی زنان بسیار ارزشمند است و امیدواریم در این دوره زنان به روی سکو بروند. امیدواریم زنان ورزشکار بیشتر از المپیک ریو سهمیه کسب کنند و هم به سکو رفتن ورزشکار زن امید داریم.
فرهادی‌زاد گفت: فدراسیون‌هایی که نایب رئیس تمام وقت دارند موفق‌تر هستند.

http://www.banounews.ir/fa/News/190808/معاون-وزیر-ورزش--به-کسب-مدال-زنان-در-المپیک-توکیو-امیدواریم
بستن   چاپ