آریا بانو
از بازگشت دزد مجسمه‌ها به شهر تا کاهش تعداد اعضای خانوارهای ایرانی
سه شنبه 5 شهریور 1398 - 7:34:13 AM
آریا بانو - بازگشت دزد مجسمه‌ها به شهر، علت کاهش آلاینده ازن در هوای تهران طی مرداد ماه، مخالفت وزارت بهداشت با تولید سواری‌های دیزلی، از لایحه مقابله با حیوان‌آزاری چه خبر و کاهش تعداد اعضای خانوارهای ایرانی تیتر برخی اخبار امروز (4 شهریور) اداره اجتماعی ایسنا است.

به گزارش ایسنا، اداره اخبار اجتماعی طی امروز (4 شهریور) 70 خبر،مصاحبه و گزارش روی خروجی خود منتشر کرده که برخی از مهمترین آن‌ها در ادامه آمده است. با کلیک روی تیتر اخبار متن آن‌ها در سایت قابل مشاهده است.
بازگشت دزد مجسمه‌ها به شهر؟!
بعد از گذشت 9 سال از پرونده سرقت‌های سریالی مجسمه‌های پایتخت که بدون نتیجه مسکوت ماند،‌ این بار مجسمه مرحوم «قیصر امین‌پور» - شاعر معاصر - به سرقت رفت و این پرسش را در ایجاد کرد که چگونه اصطلاحا در روز روشن با وجود دوربین و ... مجسمه‌ها به سرقت می‌رود و هیچ ردی هم از عوامل آن به دست نمی‌آید؟
رونمایی از سامانه تسهیل‌گر صدور مجوز سمن‌ها بزودی/ رتبه‌بندی سازمان‌های مردم نهاد
کمال اکبری - معاون مشارکت‌های اجتماعی وزارت کشور- از رونمایی از سامانه جدید سازمان‌های مردم‌نهاد که به منظور تسهیل امور مربوط به صدور و تمدید مجوز سمن‌ها در نظر گرفته شده است، خبر داد.
وی در این‌باره گفت: سامانه جدیدی برای سازمان‌های مردم نهاد در نظر گرفته شده است که به‌زودی از آن رونمایی می‌شود. این سامانه برای صدور مجوز سازمان‌های مردم نهاد و تمدید مجوزهای آنان است که کاملا الکترونیک است و با خدماتی که ارائه می‌دهد دیگر نیازی به مراجعات مکرر به ادارات مربوطه نیست.
بیمه‌های تکمیلی در حوزه بیمه سلامت قرار گیرند
انوشیروان محسنی بندپی - استاندار تهران- ضمن اشاره به تجربیات بیمه‌ای دیگر کشورها و لزوم حمایت بیشتر از سازمان بیمه سلامت اظهارکرد: حتی بیمه‌های تکمیلی هم باید در حوزه بیمه سلامت قرار گیرند.
مخالفت وزارت بهداشت با تولید سواری‌های دیزلی
دکتر عباس شاهسونی - رئیس گروه سلامت هوای مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت - ضمن اعلام مخالفت وزارت بهداشت با ورود خودروهای دیزلی به چرخه حمل‌ و نقل کشور، از شهرداری‌ تهران خواست تا اقدامات جدی‌تری جهت کاهش آلودگی هوای ناشی از کارکرد اتوبوس‌های دیزلی انجام دهد.
مدتی است که ایران خودرو دیزل از سازمان حفاظت محیط زیست درخواست کرده است که برای تولید سواری دیزلی مجوز صادر کند. سازمان حفاظت محیط زیست نیز پیش از این مخالفت جدی خود را با این درخواست اعلام کرده بود. اکنون پس از انجام تحقیقات کارشناسی شده توسط 13 دانشگاه کشور در خصوص تولید سواری دیزلی و اعلام مخالفت این دانشگاه‌ها با ورود سواری‌ها به ناوگان حمل‌ونقل کشور، وزارت بهداشت نیز مخالفت خود را با ورود خودروهای دیزلی به چرخه حمل و نقل کشور اعلام کرد.
کاهش هزینه‌های کمرشکن بستریِ روستاییان / افتتاح 6هزار تخت جدید بیمارستانی تا پایان 98
دکتر سعید نمکی - وزیر بهداشت - در تشریح آخرین دستاوردهای دولت تدبیر و امید در حوزه سلامت، کاهش هزینه‌های کمرشکن بستری به‌ویژه برای روستاییان از رقم بالای 35 درصد به پنج درصد را از جمله اقدامات انجام شده در حوزه روستایی خواند.
ضرب‌الاجل شش ماهه برای افراد فاقد پوشش بیمه درمانی / پرداخت حق بیمه 3 دهک درآمدی توسط دولت
مهندس طاهر موهبتی - مدیر عامل سازمان بیمه سلامت - ضمن توضیح نحوه عملکرد آیین‌نامه ارزیابی «وسع» در جهت پوشش بیمه‌ای افراد، از پرداخت هزار میلیارد تومان از معوقات گروه‌های پزشکی خبر داد.
از جنجال علیه پزشکان دست بردارید / فکر سلامت مردم باشید
دکتر محمدرضا ظفرقندی - رئیس سازمان نظام پزشکی - ضمن انتقاد از آنچه که "هجمه‌های ناجوانمردانه" علیه پزشکان خواند، درباره مالیات جامعه پزشکی گفت: پزشکان به هیچ عنوان در مقابل پرداخت مالیات عادلانه، گارد ندارند و مطیع قانون هستند اما به شرط آن که همه مشمول یک قانون باشند و همه نهادها مالیات خود را پرداخت کنند.
وی در مراسم روز پزشک که در سازمان بیمه سلامت برگزار شد، نسبت به رفع مشکلات خانواده پزشکی در درون خود جامعه پزشکی تاکید و اظهارکرد: نباید بگذاریم افرادی بیرون از این حرفه در امور تخصصی ما دخالت کنند.
واکنش ابتکار به صدور «گواهینامه موتورسیکلت برای زنان»
معصومه ابتکار - معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده - از برگزاری نشست‌ها و پیگیری‌ مکاتبات جهت ارائه «گواهینامه موتورسیکلت برای زنان» خبر داد و گفت: به این جمع‌بندی رسیدیم که هیچ مغایرت قانونی در این زمینه وجود ندارد.
وی با بیان اینکه هیچ مخالفتی برای ارائه گواهینامه موتورسیکلت به زنان وجود ندارد، اظهارکرد: مغایرت قانونی وجود ندارد و اگر زنان تمایل و نیاز داشته باشند باید بتوانند گواهینامه موتورسیکلت دریافت کنند و اگر هم در آئین‌نامه‌ای مشکل یا سیاست نانوشته‌ای داریم، امید است که برطرف شود.
کاهش تعداد اعضای خانوارهای ایرانی/ افزایش خانواده‌های «تک والد»
براساس آخرین اطلاعات منتشر شده از سوی مرکز آمار ایران حدود 87 درصد از خانوارهای ایران را «خانواده»‌ها تشکیل می‌دهند؛ خانواده‌هایی که اگرچه در بار معنایی به عنوان خانواده تلقی می‌شوند اما این روزها شکاف فرهنگی، اجتماعی و بین‌نسلی از یک طرف و ورود وسایل ارتباط جمعی و شبکه‌های اجتماعی از سوی دیگر تعامل اعضا خانواده‌ها را با یکدیگر کمرنگ کرده است.
بدهی 10 هزار میلیاردی تامین‌اجتماعی به مراکز درمانی/ مشکل کاغذ دفترچه بیمه حل شد
مصطفی سالاری - مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی - با اشاره به اینکه میزان معوقات به مراکز درمانی دولتی و خصوصی طرف قرارداد کمتر از 13 هزار میلیارد تومان و بین 10 تا 11 هزار میلیارد تومان است، گفت: برنامه‌ای برای تسویه معوقات به مراکز داریم و جلساتی با وزیر بهداشت در این زمینه برگزار شده است.
پرداخت 30 درصد اعتبار «قانون حمایت از معلولان» تا پایان شهریور
محمد نفریه - معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور- از قول مساعد سازمان برنامه و بودجه برای پرداخت 30 درصد از بودجه اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان تا پایان ماه جاری خبر داد.
وی با اشاره به آخرین وضعیت قانون حمایت از حقوق معلولان گفت: این قانون در اسفند ماه سال 96 بازبینی شد و به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و در فروردین 97 نیز ابلاغ شد. از آنجایی که در همان زمان بودجه سال 97 بسته شده بود 200 میلیارد تومان از محل درآمدهای اختصاصی دولت برای اجرای قانون در سال گذشته اختصاص داده بودند که متاسفانه این رقم محقق نشد.
واریز50 درصد پاداش پایان خدمت فرهنگیان طی امروز و فردا
علی الهیار ترکمن - معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش - از واریز مرحله اول پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال 97 ظرف امروز و فردا خبر داد.
مزایده 2مدرسه جنجالی بنیاد شهید؛ تعیین تکلیف تا 15 شهریور
اوایل تیرماه اخباری مبنی بر احتمال پلمب 11 مدرسه تحت مالکیت بنیاد شهید منتشر شد و در پی آن در روز 10 تیرماه دو مدرسه ابتدایی دخترانه "زیوری" در منطقه 2 و مدرسه پسرانه "شهدای هسته‌ای" در منطقه 3 تهران پلمب شدند. همان زمان مذاکراتی میان سرپرست وزارت آموزش و پرورش، بنیاد شهید و استانداری تهران آغاز و توافقاتی برای رفع مشکل و بازگشایی مدارس حاصل شد. با این حال چند روز گذشته والدین این دو دبستان از به مزایده رفتن و تخلیه این دو مدرسه خبر دادند.
علت کاهش آلاینده ازن در هوای تهران طی مرداد ماه
حسین شهیدزاده - مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران- ضمن اشاره به اینکه میانگین دمای روزانه در مرداد ماه امسال نسبت به تیر ماه 1.1 درجه سانتیگراد و میزان تشعشع روزانه نیز 34.1 واحد کاهش یافته است، گفت: همین موضوع کاهش روزهای آلوده در تهران از نظر میزان آلاینده ازن را به دنبال داشته است.
از لایحه مقابله با حیوان‌آزاری چه خبر؟
معصومه حسین‌پور - مدیر کل دفتر حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست - آخرین وضعیت لایحه مقابله با حیوان‌آزاری را تشریح کرد و گفت: به پیشنهاد معاونت حقوقی ریاست‌ جمهوری قرار شده است که پیش‌نویس تهیه شده برای لایحه مقابله با حیوان‌آزاری در قالب یک لایحه مستقل و جامع به دولت ارائه شود.
وی با اشاره به سابقه تدوین لایحه مقابله با حیوان‌آزاری اظهارکرد: در سال 94 در سازمان حفاظت محیط زیست جلسات متعددی با حضور متخصصان و چند حقوقدان برگزار و پیش‌نویس لایحه مقابله با حیوان‌آزاری تهیه و به دولت ارسال شد.
برگزاری مانور اطفا حریق در بازار تهران
سید جلال ملکی - سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران- از برگزاری مانور اطفای حریق در بازار تهران خبر داد.
وی درباره جزئیات اجرای این مانور اظهارکرد: شب گذشته حدود 100 نفر از آتش نشانان پنج ایستگاه سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اقدام به اجرای مانور ایمنی و اطفای حریق در محدوده مرکزی بازار تهران کردند.
واکنش پلیس به سرقت مجسمه قیصر امین‌پور
سردار علیرضا لطفی - رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ - از ورود این پلیس به ماجرای سرقت سردیس مرحوم «قیصر امین‌پور» در سعادت آباد خبر داد.
به گزارش ایسنا پربازدیدترین اخبار اجتماعی طی 24 ساعت گذشته به شرح زیر است:
سرقت جواهر 150 میلیاردی در غرب تهران
مخالفت وزارت بهداشت با تولید سواری‌های دیزلی
بازگشت دزد مجسمه‌ها به شهر؟!
کاهش تعداد اعضای خانوارهای ایرانی/ افزایش خانواده‌های «تک والد»
تاثیر فیزیوتراپی بر کاهش وزن
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/190066/از-بازگشت-دزد-مجسمه‌ها-به-شهر-تا-کاهش-تعداد-اعضای-خانوارهای-ایرانی
بستن   چاپ