آریا بانو
درمان شقاق و بیماری های آنورکتال با روش های خانگی
يکشنبه 3 شهريور 1398 - 15:17:43
آریا بانو -
درمان شقاق و بیماری های آنورکتال با روش های خانگی
٦٤٥
٠
خبرآنلاین / درمان بواسیر ، شقاق و دیگر بیماری های آنورکتال با روش های خانگی یکی از رایج ترین شیوه هایی است که هر فردی با اطلاع از آن ها می تواند در ابتدای ابتلا به بیماری، آن را در نطفه خفه سازد. در صورتی که جهت درمان بیماری های ناحیه نشیمنگاه به موقع اقدام نشود نیاز است تا فرد با مراجعه به پزشک متخصص عارضه را رفع کند. کلینیک آنورکتال یکی از بهترین مراکز درمانی در تهران است که به صورت تخصصی و حرفه ای مشکلات بیماران را در این زمینه حل خواهد کرد.
درمان بواسیر ، شقاق و دیگر بیماری های آنورکتال با روش های خانگی یکی از رایج ترین شیوه هایی است که هر فردی با اطلاع از آن ها می تواند در ابتدای ابتلا به بیماری، آن را در نطفه خفه سازد. در صورتی که جهت درمان بیماری های ناحیه نشیمنگاه به موقع اقدام نشود نیاز است تا فرد با مراجعه به پزشک متخصص عارضه را رفع کند. کلینیک آنورکتال یکی از بهترین مراکز درمانی در تهران است که به صورت تخصصی و حرفه ای مشکلات بیماران را در این زمینه حل خواهد کرد.
درمان کیست مویی با روش های خانگی
محلول عسل و نمک
با استفاده از نوعی خمیر که از ترکیب عسل، آب و آب لیمو ترش تازه تهیه می شود می توان به درمان کیست مویی سرعت بخشید. می توان در این محلول از نمک نیز به جای آب لیمو استفاده نمود. در واقع این دو نوع محلول به کمتر شدن قرمزی و سوزش کمک زیادی می کنند و در درمان کیست مویی نقش مهمی دارند.
کمپرس یخ
کمپرس یخ یکی دیگر از راهکارهایی است که به درمان شقاق و کیست مویی کمک بزرگی خواهد کرد. درد یا خارش های ناشی از کیست مویی نیز با استفاده از این کمپرس به سرعت از بین میروند.
لباس های تنگ نپوشید
پوشیدن لباس های تنگ یکی از عوامل اصلی ایجاد کیست مویی است. جهت درمان کیست مویی بهتر است ابتدا کارهای نادرستی مانند پوشیدن لباس های تنگ را کنار گذاشت. این امر میتواند از بروز این عارضه، در مناطقی که موهای زائد رشد میکنند، جلوگیری نماید. پوشیدن لباس های نخی و راحت به شما در درمان شقاق و همچنین درمان کیست مویی کمک می کند.
درمان بواسیر با بهترین شیوه های خانگی
علاوه بر استفاده از حمام سیتز در درمان بواسیر باید دقت داشت که پس از هر بار حمام و دستشویی ناحیه به آرامی با یک دستمال یا حوله نرم خشک شود. مالش این ناحیه با دستمال های زبر موجب آسیب رسانی به آن و عود هموروئید خواهد شد.
استفاده از کرم های بدون نسخه یکی دیگر از روش های خانگی درمان شقاق و درمان بواسیر است. این کرم ها از درد و خارش و سوزش جلوگیری می کنند و سبب ایجاد آرامش در این نواحی خواهند شد. فقط باید توجه داشت که برخی داروها مانند هیدروکورتیزون نباید بیشتر از یک هفته مورد استفاده قرار گیرند.
کمپرس یخ به عنوان بهترین درمان خانگی بیماری های آنورکتال به شمار می رود که می تواند تاثیرات فوق العاده ای در کاهش التهاب، درد، خارش و سوزش ناحیه داشته باشد. زمانی که التهابات کاهش پیدا کند درمان سریع تر اتفاق می افتد.
پوشیدن لباس های پنبه ای و نخی خالص نقش مهمی در جلوگیری از مرطوب ماندن ناحیه دارد. بیمار برای درمان بواسیر باید سعی داشته باشد تا از لباس هایی با جنس مرغوب و خالص استفاده کند و به خشک بودن ناحیه اهمیت دهد.
درمان شقاق با ایده های پزشکی ساده
سیب سرکه محلولی است که به علت وجود پکتین در آن به بهتر شدن حرکات روده و دستگاه گوارش کمک می کند. برای درمان شقاق ، میتوان با استفاده از سرکه سیب خالص و کمی عسل محلولی را آماده و با کمی پنبه به محل شقاق مالید تا از درد و خارش آن به میزان قابل توجهی کم شود.
درمان شقاق با سرکه سیب
روغن زیتون بهترین روغنی است که جهت استعمال خارجی برای درمان شقاق به کار برده می شود. مهم ترین خواص این روغن خاصیت ضدالتهابی آن می باشد که سبب کاهش اندازه رگ های ملتهب دیواره مقعد خواهد شد. همچنین این روغن را اگر به صورت خوراکی استفاده کنید می توانید از خواص آنتی اکسیدانی آن بهره مند شوید.
درمان فیستول با راهکارهای ساده در منزل
حتما شما هم شنیده اید که جهت درمان فیستول و شقاق، رژیم غذایی یکی از بیشترین تاثیرات را خواهد داشت. استفاده از غذاهای ملین و با فیبر بالا سبب می شود فشار کمتری به ناحیه وارد شده و درمان سریع تر انجام شود. مصرف برخی از مواد غذایی مانند: جوانه گندم، برنج قهوه ای، ماکارونی سبوس دار، موز، خانواده کلم و سایر سبزیجات در درمان فیستول نقش اساسی دارند.
درمان فیستول
باید توجه داشت که استفاده از ادویه های تند و گرم می تواند به راحتی پروسه درمان شقاق و درمان فیستول را با مشکل مواجه میکند. نوشیدن آب تا حد زیادی به درمان این عارضه کمک خواهد کرد چراکه با نوشیدن آب میتوان علاوه بر کارکرد آسان روده ها، به پاکسازی بدن از سموم نیز کمک کرد.
حمام سیتز نیز از جمله روش های معروفی است که برای درمان شقاق و فیستول بکار می رود. این حمام باید چندین مرتبه در طول روز تکرار شده و فرد در هر مرحله حدود 15 الی 20 دقیقه در آب بنشیند تا بتواند اثرات درمانی مناسب را مشاهده کند. استفاده از برخی روغن ها به آرام سازی عضلات و کاهش درد کمک می کند.
نحوه نشستن افراد در درمان فیستول نقش مهمی دارد. بیماران باید سعی کنند تا از ایجاد هرگونه فشار هنگام نشستن به ناحیه جلوگیری کنند. استفاده کردن از کوسن های مخصوص و طبی، میتواند برای تسهیل روند درمان مفید باشد.
کلینیک آنورکتال مرکز تخصصی درمان بیماری های آنورکتال
کلینیک آنورکتال یکی از برترین و معتبرترین مراکزی است که با استفاده از متدهای نوین مانند لیزر درمانی بدون اینکه بیماران وقت زیادی را صرف کنند و یا از درد های روش هایی مانند جراحی و ... رنج ببرند، به درمان بیماری ها خواهد پرداخت. در واقع گام اول در ابتلا به بیماری های ناحیه آنورکتال مانند شقاق، بکارگیری روش های ساده و به اصطلاح خانگی است اما در صورت پیشرفت بیماری نیاز است تا تحت نظر متخصصان از روش های جدید و کارساز استفاده شود تا پروسه درمان بصورت کامل انجام شود.

http://www.banounews.ir/fa/News/189294/درمان-شقاق-و-بیماری-های-آنورکتال-با-روش-های-خانگی
بستن   چاپ