آریا بانو
ترسی در چهره ملی‌پوشان ندیدم
جمعه 1 شهريور 1398 - 13:05:36
آریا بانو - مربی والیبال بانوان می‌گوید ملی‌پوشان ایران با تجربه‌تر شده اند و به خاطر بازی برابر تیم های قوی در جام ملت‌ها ترس در چهر شان دیده نمی‌شود.

تیم ملی والیبال بانوان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا با پیروزی برابر هنگ کنگ به جمع هشت تیم برتر راه یافت و سهمیه حضور در مسابقات انتخابی المپیک را به دست آورد. تیم ایران در اولین بازی خود از مرحله دوم فردا ( پنجشنبه) برابر تیم تایلند قرار می‌گیرد و جمعه هم با چین تایپه مسابقه می‌دهد.
ملی پوشان ایران برای اینکه به جمع چهار تیم برتر راه پیدا کنند باید در هر دو بازی مرحله دوم پیروز میدان شوند. فریبا سلیمانی، مربی والیبال در مورد عملکرد تیم ملی به ایسنا گفت: خوشبختانه با یک برد به جمع هشت تیم برتر صعود کردیم و جواز حضور در مسابقات کسب سهمیه المپیک را به دست آوردیم. این موضوع خیلی با ارزش است و انتظارات را از بازیکنان بالا می‌برد.
او در مورد بازی با تیم تایلند در مرحله دوم گفت: قبلا در جام باشگاه‌های آسیا یکی از تیم‌های خوب تایلند را بردیم و الان هم شانس پیروزی برابر تیم ملی این کشور را داریم. بازیکنان ایران باتجربه هستند و اگر با تمرکز، کار تیمی خود را به خوبی انجام دهند، برد تایلند دور از دسترس نیست.
این مربی والیبال در مورد بازی تیم ایران با کره جنوبی اظهار کرد: کره جنوبی سرویس‌های بهتری زد. اینکه می‌گویند بازیکنان ایران استرس داشتند یا از حریف می‌ترسند، درست نیست چون آنها سال‌هاست که بازی می‌کنند. اتفاقا ترسی در چهره آنها ندیدم بلکه عدم تمرکز، خطاهای فردی و مشکل در دفاع و سرویس باعث شکست ایران شد. در گیم دوم هم به خاطر ضعف در دریافت اول امتیازهای زیادی از دست دادیم. در نتیحه باید سرویس و دریافتمان را بهتر کنیم.
او با بیان اینکه برد تیم هنگ‌کنگ از قبل پیش بینی شده بود، افزود: احتمال بردمان برابر کره جنوبی 50 درصد بود چون یکی از بهترین تیم‌های دنیا است و برای همین مسابقات 25 بازی بین‌المللی انجام داده است در حالی که بازیکنان ایران چنین تجربه ای ندارند. آنها باید کم کم در میدان‌های بین المللی و تورنمنت‌های خوب شرکت کنند تا موفق‌تر شوند به عبارتی در بخش بانوان باید بیشتر سرمایه گذاری کنیم.
سلیمانی لیگ پویا را عاملی اصلی در پیشرفت والیبال بانوان دانست و گفت: بازیکنان تیم ملی با تجربه‌تر شدند و روحیه شان سال به سال بهتر می‌شود اما نداشتن لیگ پویا نقطه ضعف بزرگمان است. الان لژیونرها نسبت به بقیه بازیکنان بهتر بازی می‌کنند چون در لیگ پویای ترکیه بازی کردند و حتی از قبل هم بهتر شدند. ما هم به لیگی قوی و حمایت بیشتر نیاز داریم.
برنامه تیم ملی در مرحله دوم جام ملت‌های آسیا به شرح زیر است:
پنجشنبه: ایران _ تایلند، ساعت 19( به وقت کره جنوبی)
جمعه: ایران _ چین تایپه، ساعت 11:30

http://www.banounews.ir/fa/News/188548/ترسی-در-چهره-ملی‌پوشان-ندیدم
بستن   چاپ