آریا بانو
آغاز پرداخت پاداش بازنشستگان و فرهنگیان
جمعه 1 شهريور 1398 - 13:00:34
آریا بانو -
آغاز پرداخت پاداش بازنشستگان و فرهنگیان
k ٦.٣
١
فارس / رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به تصویب 200 پروژه در کشور، گفت: از این هفته پرداخت پاداش فرهنگیان و بازنشستگان آغاز می‌شود.
محمدباقر نوبخت صبح امروز در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و شورای برنامه‌ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری، گفت: مقرر است آنچه به‌عنوان سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در کشور مطرح است در چهارمحال و بختیاری نیز عملیاتی شود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه روش کار در بحث اقتصاد مقاومتی در کشور بدین گونه بود که 24 سیاست اقتصاد مقاومتی در قالب 12 برنامه انجام شود و مجموعا 200 پروژه تعریف شد که هر کدام یک مدیر پروژه دارد، افزود: اگر قرار است چهارمحال و بختیاری به‌صورت عادلانه رشد کند بدون یک اراده و یک ستاد فرماندهی قوی چیزی حاصل نخواهد شد.
وی با بیان اینکه مصوبات جلسه امروز ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری پروژه‌هایی است که در قالب اقتصاد مقاومتی برای این استان تعریف شده است، ادامه داد: برنامه این بود که از سال 74 تا 1404 ایران تبدیل به کشوری توسعه‌یافته بشود به همین دلیل هر پنج سال یک برنامه تعریف شد و تاکنون چهار برنامه چشم‌انداز تعریف شده است اما مشاهده شد این امکان برای توسعه‌یافتگی کشور تا سال 1404 وجود ندارد لذا راه تغییر کرد و سیاست‌ها عوض شد.
تاکنون پرداخت حقوق و یارانه‌ها حتی یک روز هم تاخیر نداشته
نوبخت با تاکید بر اینکه بنابر گفته رهبر معظم انقلاب اسلامی تولیدکننده‌ها باید همچون یک رزمنده باشند، عنوان کرد: پیش‌بینی این است که کشور یک رشد 8 درصدی نیاز دارد به همین دلیل این رشد در برنامه ششم توسعه دیده شد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: از دو مسیر اقتصاد می‌تواند رشد کند، ابتدا اجرای طرح‌های عمرانی است که توسط دولت و بعضا با کمک بخش خصوصی انجام می‌شود و منابع آن را نیز دولت تأمین می‌کند و دیگری طرح‌های تولیدی بخش خصوصی در حوزه صنعت، کشاورزی و خدمات است.در تبصره 18 قانون تعریف شده است که به چه صورت می‌توان طرح‌های تولیدی و عمرانی را فعال کرد.
نوبخت تصریح کرد: آنچه برای توسعه چهارمحال و بختیاری لازم است مطرح شد که مصوبات جلسه به‌شمار می‌روند، برای هر کدام از این پروژه‌ها مدیر تعیین می‌شود و در سفرهای بعدی که به استان خواهم داشت مدیر مربوطه باید درخصوص پیشرفت یا مشکلات پروژه توضیح بدهد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه همه پرداخت‌های پرسنلی به رغم محدودیت‌های شدید منابع مالی کشور پرداخت شده و حتی یک روز پرداخت حقوق و یارانه به تأخیر نیافتاده است، بیان کرد: از این هفته پرداخت پاداش فرهنگیان و بازنشستگان آغاز می‌شود.
افتتاح آزادراه تهران ـ‌ شمال در چند ماه آینده
وی با بیان اینکه به دلیل تحریم‌ها و محدودیت‌های منابع مالی کاهش پیدا کرد اما اولویت‌ها در نظر گرفته شد، عنوان کرد: درخصوص پروژه‌های عمرانی نیز اولویت‌بندی می‌شود تا طرح‌هایی اجرا شود که تاثیر آن برای مردم مشخص باشد.
نوبخت با تاکید بر اینکه مدت زمان ساخت مسکن محرومان یک ساله است، افزود: تاکنون هر استانی که در دستور کار قرار گرفت به شبکه سراسری ریلی متصل شد، آزادراه تهران ـ شمال ظرف چند ماه آینده افتتاح خواهد شد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه اضافه کرد: ازجمله موارد لازم برای چهارمحال و بختیاری اتصال آن به راه‌آهن سراسری است که پیش‌بینی می‌شود تا بهار سال آینده این اتفاق رخ دهد و متعهدیم منابع مالی آن‌ را تامین کنیم.

http://www.banounews.ir/fa/News/188427/آغاز-پرداخت-پاداش-بازنشستگان-و-فرهنگیان
بستن   چاپ