آریا بانو
طریقه مصرف قرص مخمر آبجو چگونه است؟
چهارشنبه 30 مرداد 1398 - 10:56:56
آریا بانو - قرص مخمر آبجو فواید زیادی برای از بین بردن اسپاسم، درمان اسهال و درمان لاغری کل بدن دارد. در این مقاله با نحوه مصرف قرص مخمر آبجو و اشکال دارویی آن بیشتر آشنا شوید.
تهیه مخمر آبجو
خمیر تازه جو را با آب سرد می شویند، این شست وشو را کمی ادامه می دهند تا آبی که از شست وشو خمیر به دست می آید کاملاً صاف و زلال شود و آنچه که از خمیر باقی می ماند را گرفته و فشار می دهند تا باقیمانده آب داخل آن کاملاً خارج شود، سپس آن را در گرما سی درجه سانتی گراد خشک می کنند؛ به این ترتیب مخمر خشک با بوی مطبوع، طعم کمی تلخ و رنگ خاکستری روشن به دست می آید.

طریقه مصرف قرص مخمر آبجو
با مصرف روزانه یک عدد قرص مخمر آبجو مشکلاتی گوارشی مانند نفخ و احساس سنگینی در عرض 4 هفته از بین می رود. اگر متوجه شدید که مشکلات با مصرف این مخمر تشدید شد مصرف قرص مخمر آب جو را متوقف کرده و با پزشک خود مشورت کنید.
اگر آنتی بیوتیک مصرف می کنید، روزانه 200 میلی گرم مخمر آبجو به صورت کپسول میل کنید. بعد از تمام شدن آنتی بیوتیک هایتان نیز به مدت 5 تا 6 روز مصرف مخمر را ادامه دهید.
قرص مخمر آبجو به ویژه برای بهبود وضعیت پوست، موها و ناخن‌ها بسیار موثر است. 1 قاشق چای خوری پودر مخمر آبجو را با یک قاشق چای خوری عسل و زرده ی یک عدد تخم مرغ مخلوط کنید. کمی آب به آن اضافه کنید تا به صورت خمیر دربیاید.
ماسک را روی پوست صورتتان بگذارید و بعد از 20 دقیقه با آب ولرم شستشو دهید. هر هفته یک مرتبه از این ماسک استفاده کنید.
برای افراد جوان و سالخورده و کودکان بالای 12 سال، هر 3 الی 4 ساعت دو عدد قرص لازم است، و نباید بیش از 12 عدد قرص در 24 ساعت خورد. برای کودکان زیر 12 سال این قرص فقط با تجویز پزشک مصرف شود.

در صورت مصرف بیش از حد این قرص لطفا به پزشک مراجعه کنید و قرص هایی که مصرف می کنید را پیش پزشک ببرید تا در صورت بروز تداخل دارویی آگاه شوید.
اگر قرص مخمر آبجو بصورت پودر ارائه شود، باید توجه داشت که مقدار مورد نیاز 3000 میلی گرم، روزانه است. که معمولا در 3 وعده غذایی اصلی بصورت 1000 میلی گرمی، همراه با وعده غذایی مصرف می شود.
برای زنانی که دچار سندرم پیش از قاعدگی هستند، ترکیبی از مخمر آبجو به همراه ویتامین ها و مواد معدنی، محیا شده است که مورد استفاده و بسیار مفید است.
موارد منع مصرف قرص مخمر آبجو
افراد مبتلا به نقرس نباید از آن استفاده کنند. زنان باردار یا شیرده بهتر است از مصرف آن خودداری کنند، مگر زیر نظر پزشک. افرادی که سیستم ایمنی بدنشان خیلی ضعیف است، باید از مصرف آن خودداری کنند. تداخلات احتمالی و عوارض جانبی به ندرت در برخی افراد ایجاد آلرژی می کند. مصرف هم زمان این مکمل با داروهای بازدارنده ی اکسیداز و تک آمین ها (موجود در داروهای پارکینسون و ضدافسردگی) موجب افزایش فشار خون می گردد. مکمل مخمر آبجو اثر داروهای مخصوص دیابت را تقویت کرده و موجب کاهش قند خون و هیپوگلیسمی می گردد. ممکن است افرادی که به تازگی مصرف این مکمل را آغاز کرده اند، دچار نفخ گردند. برای جلوگیری از این عارضه بهتر است مصرف قرص مخمر آبجو را با دوز پایین شروع کرده و به تدریج دوز مصرفی آن را افزایش دهند. قرص مخمر آبجو ممکن است در موارد نادر میگرن را تشدید کند. مطلب مرتبط: عرقیات گیاهی مضر و مفید در دوران بارداری

اشکال دارویی
مخمر آبجو به شکل رشته، پودر، قرص، کپسول و محلول وجود دارد.
احتیاط
مصرف قرص مخمر آبجو برای افرادی که از التهاب روده مانند کولیت رنج می برند توصیه نمی شود. به خاطر اینکه امکان دارد باعث افزایش التهاب های موجود شود.
مصرف این ماده همچنین برای افرادی که تحت شیمی درمانی هستند توصیه نمی شود. توجه داشته باشید اگر داروی خاصی مصرف می کنید و یا برای مصرف این مکمل دو به شک هستید حتماً نظر پزشکتان را جویا شوید.
نبض ما – ترجمه و گردآوری

http://www.banounews.ir/fa/News/187851/طریقه-مصرف-قرص-مخمر-آبجو-چگونه-است؟
بستن   چاپ