آریا بانو
ویدیویی هیجانی از موج سواری
سه شنبه 29 مرداد 1398 - 21:32:43
آریا بانو -

برای دیدن این کلیپ لطفا امکان استفاده از جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال نمایید،و از مرورگر خود را بروزرسانی نمایید

٣١٩
٠
کارناوال / یک ویدیو هیجانی از موج سواری را با شما اشتراک گذاشته ایم و می خواهیم در ادامه، بیشتر از این ورزش هیجانی بگوییم. موج سواری یکی از ورزش های روی آب است که به ویژه در فصل تابستان، بسیار طرفدار دارد. این ورزش آبی، نیاز به بالانس بالای بدن احتیاج دارد و اصلی ترین کاری که یک موج سوار حرفه ای باید انجام دهد حفظ تعادل در برابر موج های خروشان آب است. در موج سواری شخص باید به صورت ایستاده در قسمت جلوی تخته قرار بگیرد و با قدرت و نیروی موج ها به حرکت در آید.
شاید برای تان جالب باشد که ورزش موج سواری قدمتی دیرینه دارد و از هزاران سال گذشته، مردم بومی جزیره هایی نظیر فیجی (Fiji) که در اقیانوس آرام جنوبی قرار گرفته است، تاهیتی (Tahiti) که بخشی از پلی نزی فرانسه به شمار می رود و هاوایی که از ایالت های آمریکاست کاری شبیه به موج سواری انجام می دادند و اصول بازی و مجادله با امواج را به خوبی می دانستند. این بومیان با تخته های چوبی خود برای ماهیگیری داخل آب می رفتند و برای بازگشت به ساحل از نیروی امواج کمک می گرفتند. اولین بار سال 1778 بود که یک دریانورد بریتانیایی این اتفاق را در تاهیتی دید و آن را به ثبت رساند.
موج سواری به مرور در میان جهان مردم محبوب شد و اولین بار در سال 1905، مدرسه ای مختص این ورزش جذاب و هیجانی در آمریکا افتتاح شد. این رشته ورزشی به مرور بال و پر گرفت و امروزه به صورت تخصصی به آن پرداخته می شود و کیفیت وسایل آن، به ویژه تخته موج سواری از اهمیت بالایی برخوردار است.
بد نیست بدانید این ورزش را برای اولین بار در المپیک 2020 ژاپن به بازی های المپیکی اضافه کرده اند و به زودی می توانیم شاهد رقابت های جذاب این ورزش در المپیک هم باشیم.

http://www.banounews.ir/fa/News/187563/ویدیویی-هیجانی-از-موج-سواری
بستن   چاپ