آریا بانو
طرز تهیه اسموتی آلبالو؛ نوشیدنی جذاب تابستانی
دوشنبه 28 مرداد 1398 - 22:26:27
آریا بانو -
طرز تهیه اسموتی آلبالو؛ نوشیدنی جذاب تابستانی
١٣١
٠
ستاره / اسموتی آلبالو یک اسموتی تابستانی است که مانند اسموتی توت فرنگی، اسموتی هلو، اسموتی هندوانه و ... یک نوشیدنی با طعم بی‌نظیر برای روزهای گرم و داغ تابستان به حساب می‌آید. این اسموتی خوشمزه و خوش‌رنگ به خاطر طعم ملس و فوق‌العاده‌اش، طرفداران بسیار زیادی دارد و البته درست کردن آن نیز فقط 5 دقیقه زمان می‌برد. در این مطلب به طرز تهیه اسموتی خوش‌طعم آلبالو می‌پردازیم و در نهایت اشاره‌ای به خواص آن خواهیم داشت؛ با ما همراه باشید.
مواد لازم
آلبالو یخ‌زده یک و نیم فنجان
آب آلبالو، آب سیب یا آب انگور سفید یک و نیم فنجان
موز یک عدد
ماست وانیلی یا ماست یونانی 3/4 فنجان
آلبالو تازه و برگ نعنا برای تزئین به مقدار لازم
دستور تهیه
اول از همه آلبالوها را شسته و هسته آن را بیرون بیاورید.
سپس آب میوه‌ها، موز، آلبالو و ماست را در مخلوط‌کن ریخته و آن‌ها را تا زمانی که به غلظتی مناسب برسند مخلوط کنید.
اسموتی آماده شده را داخل لیوان بریزید و در صورت دلخواه با آلبالوی تازه و برگ‌های نعنا آن را تزئین کنید.
نکات
برای بالا بردن ارزش غذایی این نوشیدنی، می‌توانید از گزینه‌هایی مانند اسفناج، پودر پروتئین، دانه چیا و تخم کتان در ترکیب آن استفاده کنید. همچنین اگر به ماست وانیلی دسترسی ندارید، از ماست ساده غلیظ استفاده کنید و کمی به آن عصاره وانیل بیافزایید.
مختصری بر خواص آلبالو
امروزه خواص آلبالو بر کسی پوشیده نیست و این میوه لیست کاملی از خواص مفید برای سلامتی را داراست. این میوه خوشمزه نه تنها به درمان آرتریت (التهاب مفاصل) کمک می‌کنند، بلکه به شما کمک می‌کند بهتر بخوابید و حافظه خود را بهبود بخشید. علاوه بر این، این میوه به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌ های قلبی و عروقی و سرطان روده بزرگ کمک کرده و می‌تواند در کاهش فشار خون و کنترل دیابت نیز نقش موثری داشته باشد. صرف نظر از کم کالری بودن این میوه، آلبالو حاوی فیبر است و فیبر موجود در آن باعث می‌شود مدت زمان طولانی‌تری احساس سیری داشته باشید.

http://www.banounews.ir/fa/News/187410/طرز-تهیه-اسموتی-آلبالو؛-نوشیدنی-جذاب-تابستانی
بستن   چاپ