آریا بانو
حرف‌های همسرم بعد از دعوا از قلبم بیرون نمی‌رود!
دوشنبه 28 مرداد 1398 - 09:19:48
آریا بانو - سلامانه: چند وقت پیش همسرم با لحنی که از او انتظار نداشتم، دعوایم کرد. از این ماجرا مدتی است می‌گذرد و رابطه‌مان خوب شده اما حرف‌هایش در قلبم مانده و آزارم می‌دهد. گاهی هم که به من محبت می‌کند، در همان حین یاد لحن و رفتار آن روزش می‌افتم و ... .
بین دو نفر که با هم رابطه صمیمی دارند، رنجش موضوعی اجتناب‌ناپذیر است و نوع برخورد و مدیریت ما آن را کنترل می‌کند. برای شما توصیه‌هایی دارم تا رنجش‌تان را برطرف یا حداقل آن را به شیوه ای اصولی مدیریت کنید.
دلخوری‌تان را روی کاغذ بنویسید
پیش از آن‌که دلخوری خود را با همسرتان در میان بگذارید، آن را روی کاغذ بنویسید. نوشتن ماجرا از ابتدا تا انتها باعث آرامش نسبی‌تان می‌شود و در عین حال با یادآوری ماجرا به علت‌های آن بهتر واقف می‌شوید. پیش از صحبت با همسر، هرگز موضوع را با دیگران مطرح نکنید زیرا ممکن است گفته‌های‌تان را وارونه یا با شاخ و برگ به او تحویل دهند و وی را علیه شما بشورانند. همچنین سعی کنید از نکات مثبت کارهای اخیر او یا آن چه از او پسندیده‌اید، در زمان گفت‌و‌گوهایتان، یادی به میان آورید تا فضای بین شما دو نفر صمیمی‌تر شود.
ناراحتی‌تان را ابراز کنید
شما از رفتار و گفته‌های شوهرتان ناراحت شده‌اید و بهتر است به جای خودخوری، این موضوع را در یک فرصت مناسب به او بگویید اما مراقب باشید در گفت‌و‌گویتان به حاشیه نروید، از کارهای خیلی گذشته و برچسب زدن به خانواده همسرتان هم بپرهیزید. با لحنی دوستانه و مهربانانه صحبت کنید. تمام مدت گفت‌وگو مواظب باشید خشمگین نشوید و حرف‌هایتان را با زخم زبان، کنایه، تحقیر، تمسخر و ... بیان نکنید. همچنین هیچ‌گاه از لفظ «تو»استفاده نکنید تا مانعی باشد برای اهانت و بدگویی‌های بعدی. هرگز همسرتان را با دیگران مقایسه نکنید و مزایای آن‌ها را به رخش نکشید. اگر می‌خواهید مقایسه‌ای در کار باشد، سعی کنید او را با خودش یعنی خطای احتمالی‌اش را با رفتار خوب خودش در موقعیتی دیگر مقایسه کنید.
بگذارید تا شوهرتان از خودش دفاع کند
پس از در میان گذاشتن این موضوع و رفع دلخوری، شوهرتان را وادار نکنید به اشتباهش اعتراف کند و از شما عذر بخواهد. این کار غرورش را می‌شکند و وضع را بدتر می‌کند. از یکدندگی و لجاجت در گفت‌و‌گویتان بپرهیزید و اگر موردی در جلسه اول حل نشد، گفت‌وگو را به بعد موکول کنید. هنگام گفت‌وگو اگر همسرتان خواست حرفی بزند، مانعش نشوید و سراپاگوش باشید. فرصت دهید از خودش دفاع کند. همسر شما با حرف زدن تخلیه روانی و به این ترتیب امکان آشتی و رسیدن به تفاهم فراهم می‌شود.
شوهرتان را ببخشید
پس از ابراز ناراحتی با رعایت اصول بالا، همسرتان را ببخشید و سلامت روان خود را بیش از این با تکرار این رنجش و توقعات درگیر نکنید و این بخشش را برای خودتان جشن بگیرید. هرچه بیشتر به آن روز و گفته ها فکر کنید، این موضوع در ذهن‌تان ریشه دارتر می‌شود و فراموش کردنش سخت‌تر. بالاخره همه ما وقتی عصبانی می‌شویم، ممکن است حرف‌هایی بزنیم یا تصمیم‌هایی بگیریم که از سر عصبانیت باشد و بس. بنابراین شیرینی‌های زندگی‌تان را به خاطر یک اتفاق، تحت تاثیر قرار ندهید.

http://www.banounews.ir/fa/News/186996/حرف‌های-همسرم-بعد-از-دعوا-از-قلبم-بیرون-نمی‌رود!
بستن   چاپ