آریا بانو
سخنگوی سازمان انتقال خون: 4 هزار نمونه خون بند ناف ذخیره شده است
شنبه 26 مرداد 1398 - 12:53:36
آریا بانو - سلامانه: سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: سخنگوی سازمان انتقال خون ایران گفت: 4هزار نمونه خون بند ناف در بانک خون بندناف ملی ایران در سازمان انتقال خون ذخیره شده است.
بشیر حاجی بیگی افزود: تا کنون 17پیوند در بیمارستان شریعتی برای کودکان نیازمند انجام شده که نتیجه اغلب این پیوندها مطلوب بوده است.
وی با اشاره به اینکه خون بند ناف حاوی سلول های بنیادی خون ساز و دیگر سلول های بنیادی است، گفت: خون بند ناف برای کسانی که سابقه اختلال در سیستم خون سازی دارند مانند بیماران تالاسمی که بعد از دریافت های خون به مدت چندین سال دچار اختلال در سیستم خونی می شوند مورد استفاده قرار می گیرد.
حاجی بیگی خاطر نشان کرد: افرادی که از بیماری های بدخیم خون رنج می برند از دیگر کسانی هستند که نیازمند پیوند این سلول های بنیادی از طریق خون بند ناف هستند.
وی افزود: سایر بدخیمی ها مانند برخی از تومورها که به درمان مقاوم می شوند و بیمار تحت درمان شدید مانند رادیوگرافی و شیمی درمانی قرار می گیرد نیز درلیست کسانی هستند که نیازمند پیوند سلول های بنیادی از این طریق هستند.
حاجی بیگی با تاکید بر اینکه در بانک خون بندناف ملی ایران، خون بندناف پردازش می شود، گفت :خون بند ناف هایی که شرایط لازم و کیفیت بالایی دارند پردازش می شوند.
سخنگوی سازمان انتقال خون ادامه داد: سازمان انتقال خون برای پردازش و ذخیره خون بند ناف براساس استانداردهای جهانی که از سوی بانک خون بند ناف جهانی اعلام شده است عمل می کند.
وی با بیان اینکه تمام اهدا کنندگان غربالگری می شوند، خاطر نشان کرد: در این غربالگری وجود هر گونه احتمال عفونت در خون مادر و همچنین تمام بیماری های ویروسی و میکروبی مورد بررسی دقیق قرار می گیرد.
حاجی بیگی اعلام کرد: در 4 بیمارستان تهران که بخش زنان و زایمان فعال و ویژه دارند و از نظر مراجعه نیز دارای بیشترین آمار مراجعه کنندگان این بخش هستند، اکیپ های جمع آوری خون بند ناف داریم و اگر مادری تمایل به اهدای خون بند ناف را داشته باشد می تواند با امضای رضایت نامه این عمل را انجام دهد.

http://www.banounews.ir/fa/News/186002/سخنگوی-سازمان-انتقال-خون--4-هزار-نمونه-خون-بند-ناف-ذخیره-شده-است
بستن   چاپ