آریا بانو
عاقبت کسی که ولایت را نپذیرد،چه می شود؟
پنجشنبه 24 مرداد 1398 - 14:36:47
آریا بانو -
عاقبت کسی که ولایت را نپذیرد،چه می شود؟
٠
٠
باشگاه خبرنگاران / حجت الاسلام و المسلمین کفیل کارشناس مذهبی و پژوهشگر دینی درباره خطبه غدیر و ولایت مداری گفت: انسان‌ها طرفدار کمال در هر کاری هستند؛ پیامبر اکرم (ص) در خطبه غدیر راه کمال را نشان دادند و فرمودند خداوند متعال دین را با امامت کامل کرد. دین چه کسی کامل است؟ کسی که ولایت را بهره‌مند شود. خاتم الانبیاء (ص) فرمودند کسی که سر سفره امامت ننشیند و این پیوند را با امامت برقرار نکند، اعمالش از بین می‌رود؛ راه کمال پیوند با ولایت است، کسی که ولایت را نپذیرد و منکر ولایت شود، هر کاری انجام دهد از بین می‌رود.
وی افزود: شاید شخصی بگوید من 50 سفر حج انجام دادم، تمام عمر روزه گرفتم و قرآن خواندنم قطع نشد اما اگر ولایت را نپذیرند تا ابد در جهنم می‌مانند. قرآن کریم می‌فرماید، لاَیُخَفَّفُ عَنْهُمُ الْعَذَابُ وَلاَ هُمْ یُنظَرُونَ عذاب خدا از این افراد تخفیف داده نمی‌شود.
حجت الاسلام و المسلمین کفیل گفت:ولایت آنقدر مهم است که در روایت داریم، زمانی که انسان در حج و نمازش کوتاهی کند، خدا او را می‌بخشد، اما خدا هیچ اجازه‌ای نمی‌دهد که آدم در ولایت کم بگذارد. انسانی که در پیوندش با اهل بیت (ع) کم گذاشت مورد عفو قرار نمی‌گیرد از این رو باید مراقب باشیم که نعمت ولایت شوخی بردار نیست؛ امامت موضوعی است که نمی‌شود همین گونه با آن برخورد کرد و پیوند ما با پیامبر اکرم (ص) باید ابدی، جدی و دائمی باشد.

http://www.banounews.ir/fa/News/185375/عاقبت-کسی-که-ولایت-را-نپذیرد،چه-می-شود؟
بستن   چاپ