آریا بانو
دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر: 55 درصد طلاق‌ها مرتبط با اعتیاد است
چهارشنبه 23 مرداد 1398 - 22:43:55
آریا بانو -
دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر: 55 درصد طلاق‌ها مرتبط با اعتیاد است
١١٦
٠
مهر / دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر مساله پیشگیری از شیوع مصرف مواد مخدر در جامعه را نیازمند همکاری تمامی نهادها دانست و گفت: 55 درصد طلاق ها مرتبط با اعتیاد است.
اسکندر مومنی قبل از ظهر چهارشنبه در حاشیه بازدید از مرکز ماده 16 تبربز در جمع خبرنگاران گفت: برای مساله پیشگیری از اعتیاد، باید تمام افراد دست به دست یکدیگر داده و تلاش کنند.
وی ادامه داد: موضوع اعتیاد به تنهایی یک اسیب و معضل اجتماعی است به طوری که 55 درصد طلاق ها، 70 درصد زندانیان، بسیاری از سرقت ها و قتل های خشن و خانوادگی و بیماری های واگیر با موضوع اعتیاد مرتبط هستند.
وی اعتیاد را یک ابر آسیب دانسته و گفت: پیشگیری امری است که ضرورت آن باید در تمامی تاروپود جامعه احساس شود.
مومنی با اشاره به ضرورت ایجاد مراکز جدید گفت: هزینه های جاری و نگهداری را باید از محل کمک خیران و مردم تامین کرده و کمک های ستاد کل صرف زیرساخت ها شود.
دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه در بخش پیشگیری از تمامی ظرفیت های کشور استفاده نکرده ایم، گفت: باید بازدارندگی ایجاد شود تا اگر موادی هم بود کسی از ان استفاده نکند.
وی در خصوص کشفیات مواد مخدر گفت: در چهار ماهه امسال 300 تن کشفیات داشته ایم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت درصد افزایش داشته است، همچنین میزان دستگیری ها نیز با افزایش مواجه بوده است.
مومنی مشکل اصلی را در امر پیشگیری دانست و گفت: پیشگیری نیاز به اقدامات فرهنگی دارد، اگر امر پیشگیری درست انجام شود به ساماندهی خواهیم رسید.
وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص وضعیت مراکز نگهداری از معتادان در تهران گفت: در زمینه معتادین متجاهر در تهران، اقدامات خوبی شده که در مجموع می توانیم بگوییم در تهران مشکل ظرفیت برای نگهداری معتادان نداریم.

http://www.banounews.ir/fa/News/184325/دبیر-ستاد-مبارزه-با-مواد-مخدر--55-درصد-طلاق‌ها-مرتبط-با-اعتیاد-است
بستن   چاپ