آریا بانو
آیا می‌شود به دختری که قبلا دوست پسر داشته برای ازدواج اعتماد کرد؟
چهارشنبه 23 مرداد 1398 - 21:21:18
آریا بانو -
آیا می‌شود به دختری که قبلا دوست پسر داشته برای ازدواج اعتماد کرد؟
١٥٩
١
مشاوره 24/ سؤال : با سلام و خسته نباشید به بنده از طرف خانواده دختری معرفی شد که تقریبا خیلی از معیارهای مد نظر بنده را دارد فقط در تحقیقاتی که کردیم ایشان(دختر)چندین سال قبل دوست پسری داشته اند ولی این دوستی تا چه حد بوده است را نمیدانم ولی این چند سال اخیر(3یا4سال)هیچ حرف و حدیثی پشتشان نیست سوال من این است که آیا به همچنین دختری میشود اطمینان کرد و اینکه چگونه میتوان از صداقتش مطمئن شد و آیا مطرح کردن و سوال از خودشان در این مورد درست است؟
پاسخ
شقایق درنشان (روانشناسی بالینی دانشگاه علامه طباطبایی تهران)
سلام
سؤالی که از متنتون برای من پیش میاد اینه که شما اعتماد رو در رابطه با تجربه‌ی داشتن شریک عاطفی قبل از ازدواج چی تعریف می‌کنید؟ اینکه طرف مقابلتون قبل از شما با اون فرد رابطه‌ی جنسی نداشته باشه؟ اینکه بعدا به شما خیانت نکنه؟ اینا همه موضوعات متفاوتی هستند که بررسی‌های متفاوتی نیازه درباره‌ی هر کدومشون صورت بگیره. اگر موضوع در مورد داشتن رابطه‌ی جنسی تو گذشته باشه شما می‌تونید شفاف از ایشون بپرسید و در موردش تصمیم بگیرید. ولی اگه موضوع خیانت در آینده باشه، مسأله‌ی قطعی نیست و فقط می‌تونید با کمک روانشناس احتمالش رو بررسی کنید. در مجموع شما وقتی که هنوز با کسی حرف نزنید و وارد رابطه نشدید، نمی‌تونید متوجه بشید که صداقت داره یا نه. از طرفی اعتبار تحقیق محلی کمتر از اعتبار شناختیه که شما می‌تونید بی‌واسطه و به شکل مستقیم از معاشرت با طرف به ‌دست بیارید. برای همین توصیه می‌کنم برید و ایشون رو ببینید، در صورتی که در برخورد اول به دلتون نشستند با ایشون حداقل چند ماه در چارچوب عرف خودتون رفت ‌‌و آمد کنید تا بتونید شناخت نسبی بدست بیارید و بعدش تازه برای زندگی مشترک تصمیم بگیرید. تصمیم‌گیری‌تون در این صورت بر اساس شانس یا پیش‌بینی نیست و بر اساس دیتاهای واقعیه و میشه بهش تکیه کرد. ازدواج تعهد بزرگ و مادام‌العمریه، برای همین بهتون توصیه‌ی اکید می‌کنم برای تصمیم‌گیری در موردش زمان بدید و زود عقد نکنید.
موفق باشید.
پاسخ
الهام داودی (روانشناس بالینی، دانشگاه علوم پزشکی تهران)
ببینید در مورد ازدواج مسئله ای که هست اینه که در واقعیت هر کس گذشته ای داره که نمی تونیم تغییرش بدیم. داشتن رابطه قبل از ازدواج نشان دهنده بد بودن و غیر قابل اعتماد بودن یک نفر نیست. بلکه نشان دهنده این هست که یک آدم طبق استانداردهایی که ازش انتطار میره که بتونه عشق رو تجربه کنه رفتار کنه. چیزی که مهم داشتن رابطه نیست بلکه مهم میزان نگهداری یک رابطه است. به این معنی که فردی که نمی تونه یک رابطه پایدار صمیمی رو برای مدت قابل مشخصی نگه داره، احتمالا نشون دهنده این هست که در صمیمیت مشکل داره. مسئله دوم شما باید ببینید که برای خوداتون چه چیزی مهم است اگر صحبت کردن در این مورد براتون روشن کننده خواهد بود می تونید حرف بزنید اما اگر این تاثیر رو روی شما بگذاره که بعدا بخواین به ایشون اطمینان نکنید یا مشکوک بشید قطعا رابطه خوبی رو نمی تونید برقرار کنید. بنابراین شما مسئول رفتار اتون هستین. توصیه من این هست که برای ازدواج این مسئله رو بیشتر در نظر بگیرید که پیش یک مشاور برین. این رو در نظر بگیرین که اون فرد چقدر همراه هست. چقدر اهداف مشترکی دارید تا اینکه بخواین کنجکاوی در مورد گذشته داشته باشید. البته درک می کنم که ممکنه این قضیه براتون سنگین باشه بنابراین اگر فکر می کنید که با یکبار صحبت کردن می تونید به خوداتون آرامش بدین و دیگه هربار این قضیه رو مطرح نکینید یا سرزنش نکنید، بهتره یک بار قرار بگذارید که هر سوالی در مورد گذشته دارید مطرح کنید و بعد از اون دیگه تمام بشه.

http://www.banounews.ir/fa/News/184259/آیا-می‌شود-به-دختری-که-قبلا-دوست-پسر-داشته-برای-ازدواج-اعتماد-کرد؟
بستن   چاپ