آریا بانو
غواصی که کوسه‌های ببری را بغل می‌کند!
چهارشنبه 23 مرداد 1398 - 19:59:00
آریا بانو -
غواصی که کوسه‌های ببری را بغل می‌کند! 4
٣٧
٠
فرارو / پیرریک سیبالد غواص 34 ساله در آبهای پلی‌نزی فرانسه کاملا به کوسه های ببری نزدیک می شود و در کنار آنها غواصی می کند.
کوسه های ببری پس از کوسه بزرگ سفید بیشترین آمار حمله به انسان را دارد. این کوسه همراه با کوسه بزرگ سفید، کوسه آبی و کوسه پوزه سفید اقیانوسی از خطرناک‌ترین کوسه‌ها برای انسان محسوب می‌شوند.
اما برای پیرریک سیبالد شنا کردن در کنار کوسه های ببری امری عادی محسوب می شود. در حالی که با دیدن عکس های این رویداد ترس به جان انسان می افتد اما این غواص کاری ناممکن را ممکن کرده است.
این غواص می گوید: وقتی به کوسه های ببری نزدیک می شود آنها به قصد حمله ندارند و فقط می خواهند سلطه خود را به رخ بکشند. کوسه ها بسیار باهوش هستند و می دانند که من در زنجیره غذایی آنها نیستم.
پیرریک سیبالد برای آرام کردن کوسه ها نیز ترفندی به کار می برد. او با تحریک آمپول‌های لورنزینی که در سطح پوست کوسه های ببری وجود دارد این حیوانات را آرام می کند.
آمپول‌های لورنزینی یک سری اندام‌های حسی اند که شبکه‌ای از مجاری پر شده از نوعی مادهٔ ژلاتینی را در خود دارند. این آمپول‌ها می‌توانند میدان الکتریکی در آب یا به طور دقیق تر اختلاف پتانسیلی که در سطح منافذ روی پوستشان ایجاد شده را تشخیص دهد. کوسه‌ها می‌توانند با این آمپول‌ها تغییرات دمای آب را هم تشخیص دهند.

http://www.banounews.ir/fa/News/184225/غواصی-که-کوسه‌های-ببری-را-بغل-می‌کند!
بستن   چاپ