آریا بانو
تایم لپسی از سفر به پایتخت عربستان
چهارشنبه 23 مرداد 1398 - 18:48:29
آریا بانو -

برای دیدن این کلیپ لطفا امکان استفاده از جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال نمایید،و از مرورگر خود را بروزرسانی نمایید

٤١
٠
کارناوال / به تماشای یک ویدیو تایم لپس از ریاض بنشینید و تعدادی از جاذبه های این شهر را از نظر بگذرانید. شهر ریاض، پایتخت کشور عربستان سعودی است و در فلات کوهستانی نجد واقع شده است. این شهر از آبادترین و پررونق ترین شهرهای عربستان سعودی به شمار می رود و هم اکنون با بیش از 6 میلیون نفر جمعیت، به عنوان مرکز سیاسی عربستان شناخته می شوند. توجه سیاسی و توسعه شهری باعث شده تا دیدنی های ریاض، نسبت به باقی نقاط کشور بیشتر باشند. در ادامه، به چندی از جاذبه های ریاض اشاره می کنیم که در ویدیو پیش رو خواهید دید.
برج المملکه (Kingdom Centre): این برج 302.3 متر ارتفاع دارد و از 41 طبقه تشکیل شده است. برج المملکه سومین برج حفره دار جهان است و بعد از برج مرکز مالی جهانی شانگهای (Shanghai World Financial Center) و برج تانتکس اسکای (Tuntex Sky Tower) قرار گرفته است. داخل این برج، یک مرکز خرید لوکس، هتل چهار فصل (Four Seasons Hotel) و آپارتمان های لوکس و مجلل قرار دارند.
ورزشگاه بین‌المللی ملک فهد (King Fahd International Stadium): این مکان یک ورزشگاه چند منظوره است که بیشتر میزبان بازی های فوتبال و دو و میدانی می شود. این ورزشگاه در سال 1987 ساخته شده و گنجایش 67،000 نفر را دارد. پوشش سقفی این ورزشگاه بزرگترین پوشش سقفی جهان است که بیش از 70,000 صندلی و فضایی در حدود 47,000 متر مربع را می پوشاند.
برج الفیصلیه (Al Faisaliyah Center): آسمان خراشی ست بازرگانی با ارتفاع 267 متر که در منطقه تجاری شهر ریاض واقع شده است. نوک این برج، به شکل ستاره است و در بالاترین نقطه اش رستورانی به نام دِ گِلاب (The Globe) قرار دارد که چشم اندازی 360 درجه از شهر را پیش روی گردشگران می گذارد.

http://www.banounews.ir/fa/News/184116/تایم-لپسی-از-سفر-به-پایتخت-عربستان
بستن   چاپ