آریا بانو
حوزه جوانان به اختیاراتی در حد معاون رئیس جمهور نیاز دارد
چهارشنبه 23 مرداد 1398 - 14:06:01
آریا بانو - مشاور معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در خصوص تبدیل این معاونت به سازمان و آخرین وضعیت طرح انتزاع معاونت جوانان از وزارت ورزش گفت: با معاونت وزارت خانه و ساختار فعلی نمی توان انتظار چندانی در خصوص انجام مسئولیت‌ها داشت چراکه اختیارات رئیس سازمان جوانان به عنوان معاون رئیس جمهور که در جلسات هیئت دولت حضور دارد و تنها متولی امور جوانان است، قابل قیاس با معاون وزیر نیست.

به گزارش ایسنا، علی شاهرخی در برنامه‌ای رادیویی با موضوع آخرین وضعیت طرح انتزاع معاونت جوانان از وزارت ورزش، گفت: از آنجایی که متولی امور جوانان باید هماهنگ کننده و ناظر سایر نهادها باشد در قالب معاون ریاست جمهوری دارای اختیارت و امکانات بالاتر و عملکرد موثرتر خواهد بود.
وی با بیان اینکه موضوع جوانان فرابخشی است، عنوان کرد: وزارت ورزش و جوانان ضمن اینکه متولی امور مربوط به جوانان است، وظیفه هماهنگی میان نهادها و وزارتخانه‌های مرتبط با حوزه جوانان را نیز بر عهده دارد که یک کار فرابخشی است.
مشاور معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در خصوص تبدیل این معاونت به سازمان گفت: با معاونت وزارت خانه و ساختار فعلی نمی توان انتظار چندانی در خصوص انجام مسئولیت‌ها داشت چراکه اختیارات رئیس سازمان جوانان به عنوان معاون رئیس جمهور که در جلسات هیئت دولت حضور دارد و تنها متولی امور جوانان است قابل قیاس با معاون وزیر نیست.
شاهرخی در خصوص روند طرح انتزاع معاونت جوانان از وزارت ورزش نیز اظهار کرد: این طرح با حدود 80 امضاء تقدیم هیات رئیسه شده است و دولت نیز همچنان به عنوان موافق این تفکیک در نشست‌های کمیسیون‌های مربوطه شرکت کرده است. امروز بخش زیادی از مجلس به این نتیجه رسیده‌اند که ادغام کار درستی نبوده است و ما باید حوزه جوانان را جداگانه تعریف کنیم.
وی خاطر نشان کرد: اگر نگاه هماهنگ کننده و ناظر به وزارت ورزش و جوانان داشته باشیم، طبیعتا در لباس معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان ملی جوانان می تواند موثرترعمل کند تا یک وزیر، اما اگر قدرت اجرایی برای این نهاد قائل شوید مطمئنا وزیر راحت‌تر می تواند در حوزه موضوعات اجرایی ورود کند.
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/183903/حوزه-جوانان-به-اختیاراتی-در-حد-معاون-رئیس-جمهور-نیاز-دارد
بستن   چاپ