آریا بانو
راه‌اندازی مرکز "منش" برای کسب‌وکار تیمی جوانان
چهارشنبه 23 مرداد 1398 - 14:05:52
آریا بانو - مدیرکل طرح‌های ملی و فراگیر وزارت ورزش و جوانان گفت: با راه‌اندازی مرکز "منش" توسط جهاد دانشگاهی هرمزگان و نیز کمک سازمان ورزش و جوانان استان زمینه‌های ورود جوانان به بازار کار امکان‌پذیر خواهد بود.

امیرحسین آل اسحاق در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: جای خوشحالی است که با راه‌اندازی مرکز منش تعدادی از جوانان که کار تیمی را فراگرفته‌اند، می‌توانند ایده و خلاقیت خود را به کسب‌وکار تبدیل و به‌صورت کارگاهی فعالیت می‌کنند، امید است که به‌زودی تیم‌هایی از این مجموعه آمادگی ورود خلاقانه و نوآورانه به عرصه کسب‌وکار داشته باشند.
وی افزود: هرکدام از این تیم‌ها به‌واسطه خلاقیتی که در کسب‌وکار خود در این مجموعه آموزش دیده‌اند به پیشرانان حوزه ایجاد اشتغال تبدیل خواهند شد.
مدیرکل طرح‌های ملی و فراگیر وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: با راه‌اندازی مرکز منش توسط جهاد دانشگاهی هرمزگان و نیز کمک سازمان ورزش و جوانان استان زمینه‌های ورود جوانان به بازار کار امکان‌پذیر خواهد بود.
رئیس جهاد دانشگاهی هرمزگان نیز در این بازدید و در گفت‌وگو با ایسنا، عنوان کرد: جهاد دانشگاهی در راستای رسالتی که در حوزه اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها و تجاری‌سازی دارد، سالانه فعالیت‌های بسیاری را انجام می‌دهد.
سهیل دادخواه افزود: حدود ١٠سال است که در هرمزگان با مرکز رشد و فناوری در حال فعالیت بوده و سالانه پذیرای فناوران و استارت‌آپ‌های مختلفی هستیم.
وی ابراز کرد: فناوران، ایده پردازان و استارت‌آپ‌ها ضمن بهره‌گیری از خدمات مرکز رشد، ایده‌ها و نوآوری‌های خود را پرورش و به بازار کار عرضه می‌کنند.
رئیس جهاد دانشگاهی هرمزگان خاطرنشان کرد: از سال گذشته با همکاری وزارت ورزش و جوانان کشور، سازمان ملی جوانان استان هرمزگان و همچنین معاونت سازمان تجاری‌سازی و اشتغال فارغ‌التحصیلان جهاد دانشگاهی تفاهم‌نامه‌ای منعقد شد؛ مطابق این تفاهم‌نامه مرکز نوآوری و شکوفایی (منش) را تأسیس کرده و از ظرفیت‌های موجود ازجمله دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی، خدمات مرکز رشد و نیز خبرگزاری‌ها در جهت اطلاع‌رسانی این طرح استفاده کردیم.
دادخواه سوق دادن جوانان به‌سوی فرایندهای کسب‌وکاری و استارت‌آپ‌ها در جهت خلاقانه شدن ایده‌ها، رسیدن به مرحله عمل و تغییر فرهنگ استخدامی را از اهداف راه‌اندازی این مرکز عنوان کرد.
وی با بیان اینکه فعالیت‌های مرکز منش با سه فاز همراه است، خاطرنشان کرد: در فاز نخست مباحث ترویجی و آگاه‌سازی افراد، در فاز دوم ارائه مشاوره‌های لازم برای بارور شدن ایده‌ها و در فاز سوم حل مسائل مالی طرح‌ها دنبال می‌شود.
دادخواه با اشاره به اینکه تاکنون رویدادهای مختلفی توسط جهاد دانشگاهی هرمزگان برگزار شده است، بیان کرد: کانون منش دارای شورایی متشکل از مدیران اقتصادی بخش خصوصی استان بوده و برای رسیدن به اهداف مجموعه فعالیت می‌کند.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان هرمزگان نیز در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: جهان دائماً در حال تغییر است و هر جامعه‌ای که به مسائل فرهنگی، تاریخی و اجتماعی توجه نکند، جامعه‌ای نه‌چندان پیشرفته خواهد بود.
جاودان افزود: در استان هرمزگان حدود ٥٢ مرکز آموزش عالی و پژوهشی وجود دارد که تنها به مباحث آموزشی پرداخته و سپس فارغ‌التحصیلان را به بازار کار می‌فرستند.
وی ادامه داد: گفته می‌شود تعداد فارغ‌التحصیلان بیکار روزبه‌روز بیشتر می‌شود و مرکز علمی کاربردی و جهاد دانشگاهی به دنبال خلق ایده و نوآوری و خلق عادت مهارت‌آموزی نسبت به سایر مراکز آموزش عالی در استان می‌کوشند.
وی با اشاره به اینکه سالانه ٨ الی ١٠ هزار دانشجو از مجموع این ٥٢ مرکز فارغ‌التحصیل می‌شوند، تصریح کرد: سیاست دانشگاه جامع علمی کاربردی این است که تا حدودی فراتر از مسائل آموزشی برود و فلسفه این کارگاه نیز این است که ایده افراد را ضمن تشویق، به شکل نوآورانه‌تری تبدیل کند.
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/183900/راه‌اندازی-مرکز-"منش"-برای-کسب‌وکار-تیمی-جوانان
بستن   چاپ