آریا بانو
باتوجه به توانمندسازی زنان در جامعه دریایی؛
ادامه تحصیل بانوان در رشته دریانوردی منعی ندارد
چهارشنبه 23 مرداد 1398 - 14:04:04
آریا بانو -
خبرگزاری آریا- معاون سازمان‌های تخصصی بین المللی بنادر گفت: منعی برای ادامه تحصیل بانوان در رشته‌های دریانوردی نداریم و استقبال می‌کنیم.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، حسین یونسی خمسی با اشاره به اینکه در کل دنیا یک میلیون و 650 هزار دریانوردی وجود دارد که سهم بانوان 2 درصد است افزود: در ایران حدود 128 هزار دریانورد داریم که از این تعداد تنها 125 نفر خانم بوده که عمدتا در رده‌های مهمانداری و ملوانی مشغول به فعالیت هستند و یک یا 2 نفر هم به عنوان افسر سفر‌های محدود هم فعالیت می‌کنند.
وی ادامه داد: سازمان جهانی دریانوردی دلیل اینکه شعار "توانمندسازی زنان در جامعه دریایی" را در سال 2019 میلادی انتخاب کرد، افزایش مشارکت بانوان در صنعت حمل و نقل دریایی بود چرا که مشارکت آن‌ها در حال حاضر بسیار پایین و صرفا در حد 2 درصد بوده که عدد بسیار ناچیزی است.
معاون اداره کل امور دریانوردان و سازمان های تخصصی بین المللی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: سال 98 سال بسیار مهمی به منظور آموزش در حوزه دریانوردی است چراکه قرار است در سال جاری سیستم آموزشی ممیزی شود و نتیجه آن حداکثر تا دوم دی ماه سال جاری برای دبیرکل سازمان جهانی دریانوردی ارسال خواهد شد که برای کشور نیز بسیار مهم است.
یونسی با اشاره به اینکه سازمان بنادر و دریانوردی اقدامات بسیار گسترده‌ای را انجام داده است تا همچنان در فهرست سفید کنوانسیون استاندارد‌های آموزشی باقی بماند، گفت: جمهوری اسلامی ایران در بحث آموزش دریانوردی همواره پیشگام بوده است و امیدواریم این روال ادامه یابد، 164 کشور عضو کنوانسیون استاندارد‌های آموزش هستند که از این تعداد تنها 129 کشور در فهرست سفید قرار دارند و 35 کشور نتوانسته‌اند استاندارد‌های لازم را رعایت کنند.

http://www.banounews.ir/fa/News/183894/ادامه-تحصیل-بانوان-در-رشته-دریانوردی-منعی-ندارد
بستن   چاپ