آریا بانو
توصیه طب سنتی,؛ رگ‌های قلبتان را با «زالزالک» باز کنید
چهارشنبه 23 مرداد 1398 - 13:59:18
آریا بانو - سلامانه: یک محقق طب سنتی گفت: زالزالک از بروز سکته‌های قلبی و مغزی جلوگیری کرده و موجب جوان‌سازی و طراوت پوست و مو می‌شود.
به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان ، طبیعت گیاه کیالک که بیشتر با نام زالزالک شناخته می‌شود، سرد و خشک است. این گیاه می‌تواند برای کاهش لیپید‌های سرم و سطح گلوکز در خون، به خصوص در افراد مبتلا به دیابت مورد استفاده قرار بگیرد؛ ترکیبات موجود در عرق کیالک باعث کاهش قند خون، بهبود درعملکرد انسولین در خون و در نهایت کنترل کند خواهد شد.
یکی از خواص عرق گیاه کیالک باز کردن مسیر عروق و رگ‌های کورونر قلبی است که به دلیل وجود ماده‌ای به نام کراتگوس لاکتون در آن به وجود آمده؛ این میوه برای درمان تنگی نفس که ناشی از بیماری‌های قلبی است هم مفید است همچنین ماده تانن موجود در زالزالک باعث شده است تا از عرق آن برای درمان ناراحتی‌های گوارشی مثل اسهال استفاده شود.
جالب است بدانید یکی از خواص ارزشمند عرق کیالک خاصیت خنک کنندگی و ضد التهابی آن است. حکمای طب سنتی ایران زالزالک را از نظر طبیعت سرد و خشک می‌دانند، پس می‌توانید از آن به عنوان تب بر استفاده می‌کنند.
حیدر عظمایی، محقق و پژوهشگر طب سنتی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک اظهار کرد: شربت کیالک شربتی خوش‌طعم است که از ترکیب کیالک،کاسنی و شاه‌طره ساخته می‌شود؛ این شربت حاوی گروه ویتامین‌های B، B1، B2، B3، B5، B6، ویتامین C، E، کربوهیدارت، سدیم، پتاسیم، کلسیم، منیزیم، آهن، روی، پروتئین، منگنز، تانن، اسید سیتریک، فلاونوئیدها، انسیون‌ها و قند است که باعث ایجاد خواص این شربت می‌شود.
وی بیان کرد: مصرف شربت کیالک تأثیر چشمگیری در تصفیه خون، پاکسازی سموم کبد و کلیه‌ها، رفع غلظت خون، کاهش اسید هیدروئیک و رفع نقرس دارد، همچنین استفاده از آن موجب کنترل قند و فشار خون می‌شود.
ظمایی گفت: زالزالک موجب رفع چربی کبد می‌شود و سیستم قلبی و عروقی را تقویت می‌کند؛ این گیاه از بروز سکته‌های قلبی و مغزی جلوگیری می‌کند و موجب جوان‌سازی و طراوت پوست و مو می‌شود.
این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: برای افرادی که از مشکلات پوستی مثل جوش، خارش، اگزما، حساسیت‌های پوستی و بیماری پسوریازیس مفید است؛ پسوریازیس یک نوع اختلال پوستی از نوع تخریب و همراه با خارش است.
وی درباره مواد لازم برای تهیه این شربت گفت: برای تهیه شربت کیالک به عرق کیالک، یک و نیم لیتر؛ عرق کاسنی یک لیتر؛ عرق شاه‌طره، نیم لیتر و سکنجبین، یک لیوان احتیاج دارید.
عظمایی بیان کرد: باید تمام مواد ذکر شد را به خوبی با هم ترکیب و در یخچال نگهداری کنید؛ می‌توانید در طول روز سه لیوان از آن را استفاده کنید که بهترین زمان مصرف آن نیم ساعت قبل از غذا و دو ساعت بعد از غذا است.

http://www.banounews.ir/fa/News/183826/توصیه-طب-سنتی,؛--رگ‌های-قلبتان-را-با-«زالزالک»-باز-کنید
بستن   چاپ