آریا بانو
فوت آشپزی/ چگونه بورانی خوش عطری درست کنیم؟
چهارشنبه 23 مرداد 1398 - 13:50:19
آریا بانو -
فوت آشپزی/ چگونه بورانی خوش عطری درست کنیم؟
٦٨٢
٠
تابناک با تو / اسفناج بورانی را بهتر است بخارپز کنید . برای این کار اسفناج ،نمک و چند حبه سیر را داخل قابلمه بریزید و زیر شعله را خیلی کم کنید و اجازه دهید بخارپز شود .
ترفندهایی برای خوشمزه شدن بورانیاسفناج بورانی را بهتر است بخارپز کنید . برای این کار اسفناج ،نمک و چند حبه سیر را داخل قابلمه بریزید و زیر شعله را خیلی کم کنید و اجازه دهید بخارپز شود .
به هیچ عنوان از بادمجان سرخ شده برای تهیه بورانی استفاده نکنید . برای تهیه بورانی بادمجان ، بادمجان را کباب کنید و پوست آن را بگیرید و بورانی درست کنید . اگر می خواهید با بادمجان سرخ شده بورانی درست کنید مقدار خیلی کمی روغن بریزید و سرخ کنید. می توانید بادمجان را پوست کنید و به آن کره بمالید و داخل فر بپزید و سپس بورانی درست کنید .
به بورانی لبو شکر اضافه نکنید . زمانی که لبو پخت می توانید کمی عسل به آن اضافه کنید اما اضافه کردن شکر درهنگام پخت درست نیست .

برای بورانی کدو حلوایی ، کدو حلوایی را با آب بپزید و با کمی کره تفت دهید . در این صورت بورانی کدو حلوایی خوشمزه تر خواهد شد .
با هر بورانی چاشنی مخصوص به خود را بخورید مثلا به بورانی اسفناج نعنا و گل سرخ، به بورانی کدو حلوایی کمی عسل و زعفران و به بورانی بادمجان سیر تازه اضافه کنید.

بورانی را با چیپس بخورید خیلی خوشمزه است . بورانی اسفناج را با چیپس پیاز و جعفری ،بورانی کدو حلوایی و لبو را با چیپس ساده و بورانی بادمجان را با چیپس فلفلی بخورید .
برای تهیه بورانی لبو بهتر است لبوها را خرد کنید و یا داخل میکسر میکس کنید تا در بورانی زیباتر به نظر برسد .
باید به هر نوع بورانی ماست مخصوص به خودش را اضافه کنید و این تفکر که ماست خامه ای و پرچرب بورانی شما را خوشمزه می کند اشتباه است . برای بورانی اسفناج از ماست موسیر ، برای بورانی بادمجان از ماست خامه ای و برای بورانی لبو از ماست شیرین استفاده کنید .

http://www.banounews.ir/fa/News/183699/فوت-آشپزی--چگونه-بورانی-خوش-عطری-درست-کنیم؟
بستن   چاپ