آریا بانو
نکات کاربردی در رابطه با تزیین سفره شام
چهارشنبه 23 مرداد 1398 - 13:46:05
آریا بانو -
نکات کاربردی در رابطه با تزیین سفره شام
k ٢.٣
٠
ستاره / شام یکی از وعده های مهم غذایی به شمار می‌آید و کیفیت آن اهمیت خاصی برای اعضای خانواده دارد. مسلما تزیین سفره شام به بهبود کیفیت این وعده غذایی کمک شایانی خواهد کرد.
برای لنگ و لعاب دبدن به سفره از تزیین میوه استفاده کنید. میوه‌های تازه نظیر لیمو، پرتغال، سیب یا هر میوه‌ی دیگری که دوست دارید را در ظرف‌های شیشه‌ای بریزید و در وسط سفره قرار دهید. همچنین می‌توانید آن‌ها را به عنوان دسر نیز میل کنید که فقط تزیین ساده نباشند.
از تزیینات گیاهی استفاده کنید. یک ایده‌ی دوست داشتنی دیگر، استفاده از گیاهان سبز است. یک یا دو گلدان کوچک گیاه را در وسط سفره یا میز بگذارید. دقت کنید که گیاهان خیلی بزرگ نباشند که جلوی دید را نگیرند.
گلدان گل سفره را زیبا می‌کند. استفاده از یک گلدان گل در وسط سفره ایده‌ی خوبی برای تزیین سفره شام است. برای انتخاب گل می‌توانید از یک گل تک رنگ استفاده کنید. همچنین می‌توانید با گل‌های رنگی سفره را از یکنواختی بیرون بیاورید.
هارمونی رنگی را رعایت کنید. اگر برای مناسبت خاصی از تزیینات ویژه‌ای در فضا استفاده کرده‌اید، رنگ سفره یا رومیزی را مطابق تزیینات انتخاب کنید تا با آن‌ها هماهنگی داشته باشد.
شمع را فراموش نکنید. برای تزیین سفره شام از شمع استفاده کنید. شمع‌های ستونی و بلند عمر بیشتری دارند و فضای زیباتری ایجاد می‌کنند.
زیاد تزیین نکنید. گاهی اوقات سفره آنقدر با غذاهای زیبا و رنگین تزیین شده که نیاز به تزیین بیشتری ندارد. دقت کنید که تزیینات شما بیش از حد نباشد.

http://www.banounews.ir/fa/News/183652/نکات-کاربردی-در-رابطه-با-تزیین-سفره-شام
بستن   چاپ