آریا بانو
آموزش رنگ کردن لباس تیره
چهارشنبه 23 مرداد 1398 - 13:45:24
آریا بانو -
آموزش رنگ کردن لباس تیره
٨٧٣
٠
بیتوته / برچسب مراقبت لباس را بررسی کنید تا مشخص شود که آیا لباس یک پارچه رنگی است یا خیر. بعضی پارچه ها رنگ را بهتر از دیگران می پذیرند، بنابراین قبل از اینکه لباس خود را رنگ کنید برچسب آن را نگاه کنید تا ببینید از چه چیزی ساخته شده است. اگر لباستان از حداقل 60٪ الیاف طبیعی مانند پنبه، ابریشم، پارچه کتانی، رمی یا پشم ساخته شده باشد، یا اگر از نایلون ساخته شده باشد به خوبی رنگ می شود.
لباس هایی که از مخلوطی از الیاف طبیعی و مصنوعی ساخته شده باشد ممکن است در لباس هایی که از پارچه های طبیعی ساخته شده اند، رنگی به نظر نرسند.
اگر لباس از الیاف اکریلیک، اسپندکس، پلس استر یا فلزی ساخته شده باشد، یا اگر تگ می گوید "فقط تمیز کردن"، احتمالا به خوبی رنگ نخواهد گرفت.
نکته :
اطمینان حاصل کنید که لباس هایی که می خواهید رنگ بزنید کاملا تمیز است. اگر هر لکه یا لکه وجود دارد، رنگ ممکن است به طور مساوی به پارچه جذب نکند.
ابتدا یک رنگ را که به رنگ اصلی که ممکن است نزدیک باشد انتخاب کنید و از رنگ های خوب استفاده کنید. سپس دستکش بپوشید و محیط اطراف رنگ کردن را با روزنامه یا کیسه زباله پوشش بدهید. سپس ظرفی را از آب جوش پر کنید.
برای هر 1 پوند (0.45 کیلوگرم) لباس، شما حدود 3 گالن (11 لیتر) آب نیاز دارید.
یک سطل یا تشت برای اقلام کوچکتر مانند نکته های نازک، لوازم جانبی و لباس های کودکان مناسب است. از یک وان پلاستیکی یا ماشین لباسشویی برای اقلام بزرگتر مانند ژاکت و شلوار جین استفاده کنید.
رنگ و نمک را در یک فنجان کوچک آب بریزید و سپس آن ها را ظرف آب جوش اضافه کنید. سپس دستورالعمل رنگ را دنبال کنید تا متوجه شوید که چه مقدار رنگ نیاز دارید. به طور کلی هر 1 بطری رنگ برای هر 1 پوند (0.45 کیلوگرم) پارچه نیاز است.
برای اینکه بهتر رنگ شود 1/2 فنجان (150 گرم) نمک برای هر 1 کیلوگرم پارچه (0.45 کیلوگرم) پارچه که رنگرزی می کنید اضافه کنید. نمک و رنگ را به یک فنجان کوچک آب گرم اضافه کنید تا کاملا خشک شود. سپس، مخلوط رنگ و نمک را به ظرف بزرگتر خود آب اضافه کنید و از قاشق یا چوب برش خورده با فلز استفاده کنید. تا همه چیز را به هم بزنید.
برای تمیز کردن آسان، از یک رول یا یک قاشق پلاستیکی برای ترکیب رنگ در ظرف کوچکتر استفاده کنید به این ترتیب، زمانی که کار شما به پایان رسید، می توانید آن را بردارید.
لباس ها را درون قابلمه ای قرار بدهید و آب و رنگ را به آن اضافه کنید و به مدت 30-60 دقیقه خیس کنید و سپس روی گاز قرار بدهید و به طور مداوم هر یک دقیقه 1 بار هم بزنید و تکان بدهید. لباس ها را به آرامی با قاشق هم بزنید، تا رنگ به تمام قسمت های آن نفوذ کند. سعی کنید لباس را صاف کنید و چین و چروک نداشته باشد تا کاملا یکدست رنگ شود.
هر چه بیشتر هم بزنید رنگ بیشتری خواهد داشت. سپس زیر آن را خاموش کنید و اجازه بدهید کمی خنک شود و با انبر لباس را بیرون بیاورید و داخل سینک یا داخل حمام به طور کامل با آب سرد بشویید.
این کار را چند بار انجام بدهید تا رنگ آب روشن شود، سپس سینک یا حمام را سریع تمیز کنید و گرنه رنگ می گیرد.
سپس لباس خود را داخل ماشین لباسشویی در چرخه سرد بشویید. اگر پارچه تان ظریف است آن را خشک نکنید و اگر ضخیم است لازم نیست آن را داخل ماشین لباسشویی خشک کنید.
بعد از خشک شدن رنگ آن را بررسی کنید که ببینید آیا باز هم نیاز به رنگ کردن دارد یا نه؟

http://www.banounews.ir/fa/News/183646/آموزش-رنگ-کردن-لباس-تیره
بستن   چاپ