آریا بانو
لئو روخاس سالن وزارت کشور را به وجد آورد
چهارشنبه 23 مرداد 1398 - 13:32:26
آریا بانو - هنرمند اکوادوری برای چندمین بار در کمتر از دو سال گذشته در تهران روی صحنه رفت.


به گزارش هنرآنلاین ، لئو روخاس نوازنده سرشناس فلوت و پن فلوت با ترکیبی از قطعات پرطرفدار و افزودن دو بخش جدید سه‌شنبه‌شب در سالن وزارت کشور روی صحنه رفت.
نوازنده و موزیسین 34 ساله اکوادوری در حالی که به زبان انگلیسی سخن می‌گفت، در ابتدای کنسرتش رو به حضار گفت: اجرا در ایران برای من از همان ابتدا هیجان‌انگیز بود. کشوری با تاریخ چندین هزار ساله و مردمانی اهل موسیقی و ادبیات. دوست دارم در این کنسرت علاوه بر چشم‌ها و گوش‌هایتان که نقشی مهم در سالن دارند، قلب‌هایتان هم حضوری مهم داشته باشند. من از سرزمین‌های دور برای شما آواهایی را به هدیه آورده‌ام که برای درک آن‌ها باید قلب‌های شما در سالن حضوری تپنده داشته باشد.
روخاس که در برنامه خود بارها و بارها با گفتن کلمه "متشکرم" از مردم به خاطر تشویق‌های مداوم تشکر می‌کرد، در بخش دیگری از سخنان خود گفت: انتقال احساسی که در این لحظه به حضور و استقبال مردم ایران از کنسرت‌هایم دارند، به زبان انگلیسی کمی برای من سخت است. امشب تصمیم گرفته‌ام بجای حرف زدن قطعات بیشتری برایتان اجرا کنم، قطعاتی که بیانگر احساس درونی من از اجرا در این بخش از کره زمین است.
روخاس در این کنسرت قطعه "چوپان تنها" یکی از معروف‌ترین کارهای خود را نیز اجرا کرد که بسیار با استقبال روبرو شد. "چوپان تنها" بازسازی قطعه‌ای به همین نام ساخته جیمز لست (یا هانس لاست) موسیقی‌دان و آهنگساز آلمانی است که در 1977 با اجرای گئورگه زامفیر هنرمند رومانیایی و نوازنده برجسته پن فلوت شهرت جهانی پیدا کرد. کوئنتین تارانتینو کارگردان آمریکایی در 2003 در فیلم "بیل را بکش – جلد 1" از قطعه لاست و زامفیر استفاده کرد.
روخاس بعد از اجرای "چوپان تنها" و "قلب گرگ"، یکی دیگر از معروف‌ترین قطعه‌های خود و پس از تشویق‌های ایستاده حاضرین در سالن، دقایقی را به پاسخ دادن به ابراز احساسات حضار گذراند.
بخش انتهایی این کنسرت به اجرای قطعات پرطرفدار پاپ از جمله "Beat It" و "Billie Jean" از مایکل جکسون اختصاص داشت که روخاس با اجرای سولوی فلوت و پن فلوت سعی در بازآفرینی خاطراتی در سبک خودش برای این آثار جهانی داشت. این بخش برای اولین بار در کنداکتور کنسرت روخاس گنجانده شد که استقبال حاضران در سالن را به همراه داشت.
او همچنین با گفتن جمله: "حالا دیگر وقت شادی و خوشحالی است"، قطعات ریتمیک و شاد و در اصطلاح "تراک دنس"‌های خود را نیز به سبک جدید اجرا کرد تا این کنسرت با انرژی بالا به پایان برسد.
در انتهای برنامه او در میان تشویق‌های ایستاده تماشاگران دو قطعه دیگر نیز برای آن‌ها اجرا کرد.
حضور تعدادی از بازیکنان تیم فوتبال استقلال تهران از جمله مهدی قائدی، فرشید باقری و میلاد زکی‌پور از نکات حاشیه‌ای این کنسرت بود.
سومین تور تمدیدی کنسرت لئو روخاس به همت موسسه "رنگین‌کمان هنر جوان" و تهیه‌کنندگی محمود شبیری و سپهر صاحبی در تهران روی صحنه رفت. آخرین سئانس این اجرا 25 مرداد در سالن وزارت کشور برگزار خواهد شد. بلیت‌فروشی این اجرا در سایت tik8 آغاز شده است.
روخاس ملقب به "پسر خورشید" اولین بار فروردین 1397 در مرکز همایش‌های برج میلاد به صحنه رفت و اسفند آن سال بار دیگر در تهران برنامه اجرا کرد. اجرای شب گذشته او یازدهمین اجرای او در ایران در کمتر از دو سال گذشته است.
روخاس در 2000 از اکوادور به اسپانیا و سپس به آلمان رفت. او در آلمان کار خود را به‌عنوان یک نوازنده خیابانی شروع کرد. روخاس در 2011 در فصل پنجم مسابقه تلویزیونی "Das Supertalent" شرکت کرد که از آن به‌عنوان نسخه آلمانی برنامه استعدادیابی "Britain's Got Talent" یاد می‌شود و توانست به دور پایانی برنامه راه پیدا کند.
اولین آلبوم او با نام "Spirit of the Hawk" در 2012 منتشر شد. روخاس تاکنون پنج آلبوم به بازار داده است. او اکنون همراه همسر لهستانی‌اش در برلین زندگی می‌کند.

http://www.banounews.ir/fa/News/183588/لئو-روخاس-سالن-وزارت-کشور-را-به-وجد-آورد
بستن   چاپ