آریا بانو
بهترین روش کاهش شوری خیارشور
سه شنبه 22 مرداد 1398 - 13:38:29
آریا بانو -
بهترین روش کاهش شوری خیارشور
٨٨٨
٠
ستاره / برای تهیه خیارشوری باکیفیت و خوشمزه باید میزان نمک مورد استفاده در آن به اندازه باشد. اما کمبود نمک خیارشور را با افزودن مقداری نمک می‌توان جبران کرد، ولی آیا می‌توان شوری زیاد خیارشور را کاهش داد؟ آیا می‌دانید برای از بین بردن شوری خیارشور چه روش‌هایی وجود دارد؟ در این مطلب با آموزش روش کاهش شوری خیارشور با ما باشید.
کاهش شوری خیارشور
اگر پس از تهیه خیارشور بلافاصله متوجه شوری آن شدید، مقداری آب جوشیده سرد شده به آب خیارشور اضافه کنید تا شوری آن گرفته شود. اما اگر پس از رسیدن خیارشور، متوجه شوری آن شدید، دو روش برای کم کردن شوری خیارشور وجود دارد که در ادامه به شرح آن می‌پردازیم.
1. شستن خیارشور قبل از مصرف، تا حدی باعث کم شدن میزان شوری خیارشور می‌شود.
2. بهترین روش این است که آب خیارشور را خالی کنید و روی خیار‌ها آب جوشیده سرد شده بریزید تا روی آن‌ها کاملا با آب پوشانده شود. سپس اجازه دهید خیارشور چند ساعت ( یا یک روز) در آب بماند تا شوری آن کم شود.
سخن آخر
در این مقاله دو روش برای کاهش میزان شوری خیارشور ارائه شد؛ اما برای تهیه خیارشوری خوش‌طعم و عالی که ماندگاری بالایی هم داشته باشد، باید در نظر بگیرید که مقدار کم نمک در خیارشور باعث لیز شدن و لزجی آن و افزایش مقدار نمک باعث توخالی شدن آن خواهد شد.

http://www.banounews.ir/fa/News/183420/بهترین-روش-کاهش-شوری-خیارشور
بستن   چاپ