آریا بانو
چه ویتامینی برای مقابله با سرطان پوست مفید است؟
سه شنبه 22 مرداد 1398 - 13:36:19
آریا بانو -
چه ویتامینی برای مقابله با سرطان پوست مفید است؟
١٢٦
٠
ایسنا / سرطان پوست سرطانی است که از پوست ناشی می شود. این دسته سرطان ها به دلیل رشد غیر عادی سلول ها که توانایی حمله یا انتشار به دیگر قسمت های بدن را دارند، بوجود می آیند. سه نوع عمده وجود دارد: سرطان سلول پایه ای(BCC)، کارسینوم سلول-سنگفرشی (SCC) و ملانوما. دو مورد اول به همراه تعدادی از سرطان های پوستی که زیاد شایع نیستند، تحت عنوان سرطان پوستی غیر ملانومی شناخته می شوند.
ویتامین A ماده مغذی است که برای حفظ سلامت بدن ضروری است و متخصصان در مطالعه جدید خود به بررسی تاثیر مصرف این نوع ویتامین در کاهش خطر ابتلا به سرطان پوست پرداختند.
از جمله ویتامین های مورد نیاز برای حفظ سلامت بدن که در فرآیند رشد و سلامت چشم ها و پوست نیز موثر است، می توان به ویتامین A اشاره کرد. این ویتامین در فرآورده های حیوانی از قبیل تخم مرغ و گوشت مرغ و در بسیاری از سبزیجات و میوه ها وجود دارد.
اکنون، گروهی از محققان به بررسی این موضوع پرداختند که آیا ویتامین A بر کاهش خطر ابتلا به سرطان سلول سنگفرشی، رایج ترین نوع سرطان پوست تاثیر دارد؟
در این آزمایش ها محققان به ارزیابی اطلاعات 75 هزار و 170 زن و 48 هزار و 400 مرد پرداختند. در یک بازه زمانی 26 ساله مجموعا 3978 نفر از این افراد به سرطان پوست دچار شدند. همچنین میزان مصرف ویتامین A در این افراد مورد بررسی قرار گرفت.
به گفته محققان بررسی ها نشان داد افرادی که مقدار بیشتری ویتامین A دریافت می کنند، کمتر در معرض ابتلا به سرطان پوست هستند.

http://www.banounews.ir/fa/News/183370/چه-ویتامینی-برای-مقابله-با-سرطان-پوست-مفید-است؟
بستن   چاپ