آریا بانو
یک توصیه مهم درباره گوشت‌های نذری عید قربان
سه شنبه 22 مرداد 1398 - 13:36:05
آریا بانو -
یک توصیه مهم درباره گوشت‌های نذری عید قربان
k ٧.٦
٩
ایرنا / با توجه در پیش بودن عید قربان کارشناسان بهداشتی می‌گویند که شهروندان دام مورد نیاز خود را از میادین مجاز عرضه مورد تایید دامپزشکی است، خریداری کنند.
رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های واگیر مرکز بهداشت استان زنجان روز شنبه افزود: با توجه به فرا رسیدن عید سعید قربان مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی زنجان توصیه های بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری های قابل انتقال بین انسان و حیوان تب مالت، تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، سیاه زخم و را به شهروندان ارائه کرده است.
حسین معصومی افزود: بر این اساس به شهروندان توصیه می شود قبل از خرید دام با کارشناسان دامپزشکی مستقر در میادین مشورت و علاوه بر آن از ذبح دام در معابر عمومی خودداری کنند.
وی اظهار داشت: توصیه می شود ذبح دام در کشتارگاه صنعتی انجام گرفته و در این میان، گوشت، جگر و سایر بافت های دامی مورد نیاز خود را از مراکز مورد تایید دامپزشکی تهیه کنند.
این کارشناس ا با تاکید بر اینکه هنگام تماس با دام و ذبح دام از وسایل حفاظتی مثل دستکش لاستیکی، ماسک، عینک محافظ چشم، روپوش و غیره استفاده شود، ادامه داد: هنگام پاک کردن و قطعه قطعه کردن گوشت از دستکش استفاده شود.
وی یادآوری گرد: شهروندان به این مهم توجه داشته باشند که گوشت دام تازه ذبح شده را به مدت 24 ساعت در یخچال نگهداری و سپس با پوشیدن دستکش آن را قطعه قطعه کنید و نکته دیگر اینکه از مصرف بافت­ های دام (گوشت، جگر و ...) به صورت خام یا نیم پز خودداری کنید.
رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های واگیر مرکز بهداشت استان زنجان ادامه داد:در صورت وجود زخم یا خراش در دست، از ذبح دام، تماس با دام و قطعه قطعه کردن گوشت، خودداری کرده و یا از دستکش استفاده استفاده شود و در صورت تماس دست یا سایر قسمت های بدن با خون و ترشحات دام، آن قسمت را بلافاصله با آب و صابون، شستشو داده شود.
وی اضافه کرد: هنگام تماس با دام از پوست خود در برابر گزش کنه محافظت کرده و در صورت گزش کنه از له کردن آن بر روی پوست خودداری و با استفاده از پنس، کنه را با دقت از پوست جدا کنید و در این میان محل ریخته شدن خون و سایر ترشحات دام را به صورت کامل با استفاده از مواد شوینده و ضد عفونی کننده شستشو داده شود.

http://www.banounews.ir/fa/News/183359/یک-توصیه-مهم-درباره-گوشت‌های-نذری-عید-قربان
بستن   چاپ