آریا بانو
نکات طلایی مراقبت از موها
سه شنبه 22 مرداد 1398 - 13:19:02
آریا بانو -
نکات طلایی مراقبت از موها
k ١.٣
٠
منودلیار / بی شک داشتن موهای زیبا و سالم نقش به سزایی در جذابیت و درخشش ظاهر ما ایفا می کنند. با رعایت نکاتی بسیار ساده اما در عین حال مهم، موهایی سالم، زیبا و درخشان خواهی داشت. در ادامه برخی از مهمترین راهکارهای مراقبت از مو را بررسی می کنیم:
ماساژ روزانه سر
ماساژ سر یکی از ساده ترین و آرامش بخش ترین نکات مراقبت از مو به شمار می آید. این راهکار باعث افزایش گردش خون در سر شده، به رشد موها کمک کرده و از ریزش مو جلوگیری می کند. می توانی از روغن های گیاهی مختلف مانند نارگیل، بادام و اسطوخودوس استفاده کنی و با کمک آن ها پوست سرت را ماساژ دهی. به این ترتیب می توانی رطوبت مورد نیاز موها را هم تأمین کنی و از خواص فوق العاده این روغن ها برای پوست و مو بهره ببری.
شستشوی ملایم
از آنجایی که موهای خیس، شکننده و آسیب پذیر هستند، شستشوی موها را با ملایمت انجام بده و دقت داشته باش که با توجه به نوع موها، شامپوی مناسب را انتخاب کنی. یادت باشد بهترین کار این است که از شامپوهای فاقد سولفات استفاده کنی که آسیب کمتری به موها می رسانند و همیشه برای تأمین رطوبت و نرمی مو از نرم کننده استفاده کنی.
استفاده از ماسک مو
استفاده از ماسک های خانگی نیز برای بهبود سلامت و تقویت موها گزینه مناسبی هستند. ماسک مو به تأمین رطوبت و مواد مورد نیاز مو کمک می کند، بنابراین بهترین کار این است که از انواع ماسک مو خانگی و طبیعی استفاده کنی که بهترین نمونه های آن حاوی تخم مرغ، ماست، آب لیمو و… هستند و می توانی با توجه به نوع موها و نیازی که داری، در مقاله ای که معرفی کردیم با انواع آن آشنا شوی.
خشک کردن موها
پس از استحمام، آب موها را با کمک حوله نرم بگیر و آن ها را خشک کن. برای این کار، حوله را به آرامی بر روی سر قرار بده تا بدون هیچ فشاری، رطوبت موها گرفته شود. نباید موهایت را بچلانی یا آب آن ها را با فشار دادن بگیری. بهترین کار این است که اجازه دهی موها در هوای آزاد خشک شوند.
شانه زدن
از آنجایی که موهای خیس به شدت آسیب پذیر و شکننده هستند؛ به هیچ وجه موهای خیس را شانه نکن. پس از خشک شدن موها، با استفاده از شانه ای با دندانه های پهن، از پایین موها، شانه زدن را آغاز کن. یادت باشد اگر موهای تو فر است، حتماً باید از نرم کننده استفاده کنی که به موهایت حین شانه زدن آسیب وارد نکنی. این در روند مراقبت از مو اهمیت زیادی دارد.
کوتاه کردن موها
کوتاه کردن منظم موها، باعث تقویت و افزایش رشد موها می شود. آلودگی و آسیب های روزانه، به مرور باعث آسیب کوتیکول ها و حتی ایجاد موخوره می شود. از این رو کوتاه کردن مو، هر شش تا هشت هفته یک بار برای به حداقل رساندن آسیب به موها و افزایش رشد آن ها توصیه شده است. برای مراقبت از موها نیاز است که به موارد مختلفی توجه کنی. توجه به شست و شو، شانه کردن و کوتاه کردن موها، تقویت کردن با مواد ضروری و روغن های طبیعی، تغذیه سالم و… همه برای داشتن موهای سالم و زیبا ضروری است. تو برای مراقبت از موهایت باید به آن ها توجه کنی و زبان آن ها را خوب بشناسی. از هر روز شامپو کردن موها دست بردار؛ آن ها را با کش و گل سرهای محکم نبند، زیاد در معرض نور خورشید قرار نگیر، از مواد شیمیایی و رنگ های آسیب زننده کمتر استفاده کن و موهای طبیعی خودت را دوست داشته باش!

http://www.banounews.ir/fa/News/183343/نکات-طلایی-مراقبت-از-موها
بستن   چاپ