آریا بانو
اسکراب تضمینی برای زیبایی پوست با روغن نارگیل
سه شنبه 22 مرداد 1398 - 13:18:55
آریا بانو -
اسکراب تضمینی برای زیبایی پوست با روغن نارگیل
k ١
٠
منودلیار / یکی از مؤثر ترین راهکار ها برای لایه برداری سطحی از پوست و از بین بردن سلول های مرده، استفاده از اسکراب های خانگی است. این اسکراب ها به راحتی و در کم ترین زمان آماده شده و نقش مؤثری در جوان سازی و درخشش پوست ایفا می کنند چرا که از ترکیبات شیمیایی و مواد نگه دارنده مضر در ساختار آن ها خبری نیست. اسکراب های طبیعی تنوع بی حد و حصری دارند که هر کدام خواص و کاربردی های منحصر به فرد را در خود جای داده اند. در این مقاله می خواهم در مورد اسکراب روغن نارگیل با تو صحبت کنم پس با منودلیار تا پایان این مقاله همراه باش تا طرز تهیه این اسکراب، مواد لازم برای آن و کاربرد ها و خواص اسکراب روغن نارگیل برای پوست را با تو در میان بگذارم.
خواص روغن نارگیل
روغن نارگیل به عنوان یک روغن طبیعی گیاهی مزایای باور نکردنی و شگفت انگیزی برای زیبایی و سلامت پوست و مو ها دارد. این روغن خاصیت مرطوب کنندگی فوق العاده مؤثری دارد به طوری که به عنوان لوسیون پس از حمام و اصلاح مورد استفاده قرار می گیرد، برای مو های خشک و شکننده بسیار مفید بوده و انعطاف پذیری و درخشانی آن ها را بالا می برد، از این روغن می توانی به عنوان پاک کننده آرایش دور چشم استفاده کنی و در صورتی که پوست خشک داری به عنوان نرم کننده دست و صورت از آن بهره ببری. در ضمن روغن نارگیل خاصیت جوان سازی و ضد پیری دارد و از ایجاد چین و چروک یا افتادگی پوست جلوگیری می کند و پوست را شاداب، شفاف و انعطاف پذیر نگه می دارد.
میزان آبرسانی این روغن گیاهی از چربی طبیعی آن بالا تر است به همین دلیل به عنوان آبرسان برای پوست و صورت عمل کرده و همچنین از بروز آکنه و جوش جلوگیری می کند.
در ضمن از ترکیب روغن نارگیل و شکر می توانی یک اسکراب خانگی عالی برای سلامت پوست و پاکسازی آن تهیه کنی که در ادامه طرز تهیه آن را برایت آورده ام.
برای تهیه اسکراب روغن نارگیل به مواد زیر نیاز داری:
یک چهارم پیمانه روغن نارگیل
یک چهارم پیمانه شکر
یک قاشق غذا خوری آب لیمو
یک قاشق غذا خوری پوست لیمو (رنده شده)
طرز تهیه اسکراب روغن نارگیل
شکر و روغن نارگیل را به خوبی مخلوط کرده و سپس آب لیمو و پوست آن را نیز اضافه کن. تمام مواد را به طور کامل با هم مخلوط کرده و درون یک ظرف در دار نگه داری کن. این اسکراب را به مدت 30 ثانیه بر روی پوست ماساژ داده و سپس با آب بشوی.

http://www.banounews.ir/fa/News/183341/اسکراب-تضمینی-برای-زیبایی-پوست-با-روغن-نارگیل
بستن   چاپ