آریا بانو
گوشی همسرم را چک کنم یا نه ؟
سه شنبه 22 مرداد 1398 - 13:18:10
آریا بانو -
گوشی همسرم را چک کنم یا نه ؟
٩٣١
٢
هنر زندگی/ چک کردن گوشی همسر کار درستی است یا نه؟ امروزه بسیاری از افراد به دنبال برنامه و نرم‌افزارهای گوناگون برای کنترل تماس‌ها، تلگرام و پیام‌های گوشی همسرشان هستند. تلاش برای چک کردن گوشی همسر می‌تواند ناشی از عدم اعتماد به همسر یا ترسِ از دست دادن او باشد. اما حفظ و نگهداری از هر چیزی روش اصولی و صحیح خود دارد و چک کردن مداوم گوشی و محدود کردن و کنترل همسرتان نتیجه‌ای جز تشدید بی‌اعتمادی و دور شدن شما از یکدیگر به همراه نخواهد داشت. در ادامه به توضیحات بیشتری در مورد چک کردن گوشی همسر و موارد مهم در این باره اشاره خواهیم کرد. پس اگر سؤالاتی در این زمینه دارید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.
چک کردن گوشی همسر | درست یا غلط
نسبت به چک کردن گوشی همسرتان حساس نباشید
بسیاری از زوجین به دلایل مختلفی تمایل دارند تا به اطلاعات گوشی همسرشان دسترسی داشته باشند و با این کار احساس امنیت خاطر بیشتری می‌کنند. برای مثال برخی این کار را برای پیشگیری از خیانت همسر انجام می‌دهند. اما معمولاً افراد از این رفتار استقبال نکرده و این را دلیلی بر بی‌اعتماد بودن طرف مقابل می‌پندارند؛ به همین خاطر برخی این کار را پنهانی و دور از چشم همسر خود انجام می‌دهند و ممکن است پس از آن احساس گناه و عذاب وجدان داشته باشند. در بسیاری از مواقع این رفتارهای کنترل کننده با انتقال پیام‌هایی مبتنی بر بی‌اعتمادی، شک و تردید به طرف مقابل، روابط زوجین را دستخوش تعارضات و درگیری‌های زیادی می‌کند که به شک و تردیدهای بیشتری می‌انجامد.
به این ترتیب زن و شوهر در یک چرخه معیوب گرفتار می‌شوند. به گونه‌ای که چک کردن‌های مدام منجر به رنجش و واکنش‌های طرف مقابل می‌شود. این واکنش‌ها شک و تردید را تشدید می‌کند و دوباره رفتارهای کنترل کننده بیشتر می‌شود و این مسئله به همین شکل ادامه می‌یابد و در نهایت ممکن است در زندگی به یک بحران تبدیل شود.
درنتیجه بهتر است که به حریم شخصی همسرتان احترام بگذارید و اگر به رفتارهای او در فضای مجازی مشکوک هستید، از راه‌های اصولی‌تری وارد شوید تا بتوانید به نتیجه مثبتی در این باره برسید. برای مثال مراجعه به روانشناس و دریافت مشاوره خیانت به شما کمک می‌کند تا دلایل و نشانه های خیانت به همسر را بیشتر بشناسید و با راهکارهای مقابله با آن آشنا شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع خیانت و روابط فرازناشویی کلیک کنید.
چک کردن گوشی همسر | حریم شخصی در زندگی مشترک چه جایگاهی دارد؟
ازدواج موفق زمانی شکل می‌گیرد که افراد بتوانند به سطحی از رشد و بلوغ اجتماعی برسند که جنبه‌های مختلف زندگی خود را با دیگری شریک شوند و با همکاری یکدیگر برای ساختن یک زندگی تلاش کنند؛ اما این مسئله به این معنا نیست که شما نباید هیچ حریم شخصی برای خود داشته باشید و فردیت یکدیگر را زیر پا بگذارید. در نتیجه شما در عین حال که آزادانه مسائل روزمره خود را با دیگری در میان می‌گذارید باید برای استقلال هم ارزش قائل شوید. این کار اعتماد به نفس را در هردو طرف ارتقا داده و صمیمیت را به میزان بیشتری میان شما شکل می‌دهد.
راهکارهایی جایگزین چک کردن گوشی همسر
برای آنکه بتوانید در زندگی احساس امنیت خاطر کنید و از وفاداری همسرتان مطمئن شوید راه‌های بهتری به جز چک کردن گوشی همسرتان وجود دارد در ادامه به برخی از این راهکارها اشاره خواهیم کرد:
مشکلاتتان را ریشه‌یابی کنید
ریشه شک و تردید خود را بیابید
قبل از هر چیز ابتدا باید بتوانید تکلیفتان را با خودتان مشخص کنید و بدانید چرا به چک کردن گوشی همسر خود تمایل دارید. برای فهم ریشه مشکل، بررسی کنید که آیا فکر می‌کنید به او اعتماد کافی ندارید؟ آیا می‌ترسید که همسر و زندگی‌تان را از دست بدهید؟ یا این که این رفتار تنها نوعی عادت بد محسوب می‌شوند؟ زمانی که مشخص شود مشکل اصلی کجاست می‌توانید راهکار مناسب را برای حل این مسئله پیدا کنید.
ارتباط عاطفی خود را با همسرتان بازنگری کنید
تا به حال از خود پرسیده‌اید که چرا امروزه بسیاری از افراد دائماً در فضای مجازی فعالیت می‌کنند؟ در دنیای امروز مشغله‌های زیاد کاری و اجتماعی فرصت ارتباطات سالم، عمیق و لذت بخش را از انسان ها گرفته و آن ها را دچار احساس تنهایی درونی کرده است. همین موضوع باعث می‌شود که به فضای مجازی و ارتباطات متعدد با دیگران پناه ببرند. در این شرایط اگر ارتباط عاطفی با همسر نیز دچار مشکلاتی باشد، این وضعیت تشدید خواهد شد. در نتیجه بهتر است به رابطه عاطفی چند ماه اخیر خود نگاهی بیندازید و ببینید چقدر توانسته‌اید در یک فضای صمیمانه با یکدیگر گفت‌وگو کنید و رابطه مؤثر و سالمی با یکدیگر داشته باشید. اگر چنین ارتباطی میان شما وجود ندارد بهتر است برای ترمیم روابط عاطفی خود به یک روانشناس متخصص در حوزه زوج درمانی یا خانواده درمانی مراجعه کنید.
به یک زوج درمانگر مراجعه کنید
همسرمان را کنترل کنیم یا نه ؟
اگر در زندگی مشترک خود احساس بی‌اعتمادی می‌کنید یا ترس از دست دادن همسرتان را دارید، ممکن است به سادگی نتوانید این مشکلات را رفع کنید. اگر برای مدت طولانی در شک و تردید زندگی کنید سلامت روان شما تهدید خواهد شد و احتمال ابتلا به انواع اختلالات روانی نظیر افسردگی و وسواس فکری افزایش می‌یابد.
در این شرایط مراجعه به یک زوج درمانگر کمک بسیار زیادی می‌تواند به شما بکند؛ چرا که او به عنوان یک شخص بی‌طرف در جریان مشکلات شما قرار می‌گیرد و در یک فضای امن و عاری از قضاوت با بررسی سبک ارتباطی شما و همسرتان، اشتباهات رفتاری و شناختی رابطه تان را پیدا کرده و روش‌های رفتاری جایگزین را پیشنهاد می‌دهد. با تمرین این رفتارها به مرور اعتماد و احساس امنیت به رابطه شما بازخواهد گشت و شما برای داشتن یک زندگی رضایت بخش به کنترل همسرتان نیاز نخواهید داشت

http://www.banounews.ir/fa/News/183328/گوشی-همسرم-را-چک-کنم-یا-نه-؟
بستن   چاپ