آریا بانو
"خزر" متلاطم می‌شود!
يکشنبه 20 مرداد 1398 - 08:06:37
آریا بانو -
"خزر" متلاطم می‌شود!
k ٣.٨
٠
ایرنا / بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی از اوایل فردا شب (یکشنبه 20 مرداد) دریای خزر متلاطم و مواج خواهد شد که تا اواخر وقت دوشنبه 21 مردادماه ادامه دارد.
به گزارش سازمان هواشناسی، با توجه به وزش باد شمالی به همراه ابرناکی، بارش باران پیش‌بینی می‌شود که سواحل خزر در استان های گیلان و مازندران مواج و متلاطم شوند که موجب افزایش ارتفاع موج بلند بین یک تا یک و نیم متر در دریای خزر خواهد شد.
از این رو به هم‌وطنان توصیه شده است از شنا کردن در این مدت در دریای خزر خودداری کنند، همچنین در تردد شناورهای سبک ماهیگیری و تفریحی احتیاط لازم به عمل آید.
کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی امروز به ایرنا گفته بود که فردا (یکشنبه 20 مرداد) با شمالی شدن جریانات جوی بر روی دریای خزر، بارش‌ها به تدریج در استان‌های ساحلی خزر از جمله اردبیل و خراسان شمالی آغاز می‌شود و از بعدازظهر فردا در برخی مناطق آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، همدان، زنجان، قزوین و ارتفاعات استان‌های البرز، تهران و سمنان بارش‌های پراکنده رخ می‌دهد که گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید همراه خواهد بود. روز دوشنبه بارش‌ها در همین مناطق با همین شرایط ادامه دارد اما از بعدازظهر دوشنبه انتظار داریم بارش‌ها در سواحل دریای خزر به پایان برسد.
همچنین بر اساس اطلاعیه ویژه هواشناسی دریایی سازمان هواشناسی، اواخر هفته گذشته نیز به علت وزش باد شمالی به همراه ابرناکی شدن هوا و بارش، ارتفاع موج‌ در خزر بین دو و نیم تا دو متر خواهد رسید.

http://www.banounews.ir/fa/News/183008/"خزر"-متلاطم-می‌شود!
بستن   چاپ