آریا بانو
طنز/ دو گیگا بایت عشق!
يکشنبه 20 مرداد 1398 - 08:04:31
آریا بانو -
طنز/ دو گیگا بایت عشق!
١٤٤
٠
روزنامه شهروند / گولاخ خان بند کرده بود به خانم باجی که مادموازل ناتو را همین امشب برای او خواستگاری کند. وقتی خانم باجی پرسید خب چرا این قدر اصرار می کنی جواب داد به خاطر اینترنت رایگانی که به زوج‌هایی که در هفته ازدواج ازدواجشون را ثبت کنند، اهدا می‌شه. این اینترنت خیلی خوبه. مسیر زندگی آدم را عوض می کنه.
مادموازل ناتو که آمد تو خانم باجی خیلی زیرپوستی و بفهمی نفهمی موضوع ازدواج را مطرح کرد، اما هنوز نگفته بود خواستگار کیست که مادموازل ناتو گفت: «من فعلا قصد ازدواج نداشت. من خواست داد ادامه تحصیل. درس ایز وری وری گود!»
گولاخ خان طاقت نیاورد و پرید وسط حرفش و گفت: «تحصیل محصیل را ول کن. عاقل باش و ترک تحصیل کن. الان کار عاقلانه اینه که زود ازدواج کنی که فوری بریم اینترنت رایگان بگیریم.»
گل از گل مادموازل ناتو شکفت و گفت: «اوه هانی گود. اینترنت گود. فقط داشت یک شرط که بعدش زود جدا شد.»
گولاخ خان گفت: «حالا بعدا در مورد این قضیه حرف می‌زنیم.»
موسیو شیطان گفت: «اصلا فکر کنم این اینترنت رایگان که ته بکشه اتوماتیک صیغه طلاق هم جاری می‌شه.»
گولاخ خان گفت: «دِ بیا. بخشکی شانس!»
خانم باجی گفت: «ازدواج‌های اینترنتی کم بود، ازدواج‌های اینترنت رایگانی هم به آن اضافه شد. شد قوز بالا قوز. بی‌خود نیست آمار طلاق این قدر بالاست. زندگی‌ای که با حجم رایگان بره جلو دوام نداره که.
روح آقاجان گفت: «آخ اگر زمان ما بود که می‎شد چند تا زن داشته باشیم، خانه ما می‌شد پایگاه اینترنتی.»
خانم باجی گفت: «شما این قوانین هم که نبود. کل محله را ساپورت می‌کردی. هیچ خانه‎ای از دست حملات سایبری شما در امان بود؟»
مادموازل ناتو گفت: «من حرفی نداشت. فقط مهریه چی شد؟»
گولاخ خان گفت: «این چیزها را ول کن. مهریه یعنی چی؟ ما در قرن ٢١...»
موسیو شیطان گفت: «حالا شما هم سخت نگیر. به نظرم دوگیگ اینترنت شبانه رایگان هم شما بنداز پشت قباله. دست خانمت را بگیر ببر تو خونه. مبارک باشه.»
گولاخ خان جواب داد: «خونه؟ خونه کجا بود؟ جایی نداریم زندگی کنیم؟»
موسیو شیطان گفت: «جور می‌شه عزیزم. شما یک اکانت ناناز درست کن. من و عمو حسام و خودت و برو بچه‌ها چند تا فیلم مزخرف و حال‌به‌هم‌زن آن جا اشتراک می‌گذاریم. مثلا شما بیا تو اتاق جوراب همه را بو کن و یک جمله در مزمت بوی جوراب بگو. یکهو بازدیدکننده‌ات دو برابر می‌شه. بعد می‌زنیم تو کار تبلیغ. اکستنشن موی ظروفچی یا زگیل‎برداری امید خان. چیزی که دور و بر ما زیاد پیدا می‌شه آدم خزوخیل است و همین‌ها جون میدن برای فالور بیشتر، تبلیغ بیشتر.»
پدر پسر همسایه پرسید: «الان خانم بنده تقاضای طلاق کرده، به ما چیزی تعلق نمی‌گیره؟ فقط به ازدواج‌کردن اینترنت رایگان میدن؟»
موسیو شیطان گفت: «احتمالا برای شما یک سی‌دی فیلترشکن درنظر گرفته‌اند.»
عموحسام گفت: «شما جایی نگو طلاق می‌گیری. با این سیاست‌های اخیر تشویقی هیچ بعید نیست اکانت‌های افراد طلاق‌گرفته را ببندند.»
گولاخ خان گفت: «انگار به خبرنگارها هم اینترنت یک ساله رایگان می‌دهند.»
مادموازل ناتو گفت: «اوه مای گاد. پس ازدواج هست کنسل. بهتر بود من ازدواج کرد با یک آقای خبرنگار و مجرد. کلی اینترنت رایگان داشت آن وقت!»
شهرام شهیدی طنزنویس

http://www.banounews.ir/fa/News/182985/طنز--دو-گیگا-بایت-عشق!
بستن   چاپ