آریا بانو
فقط به ماجراجوها در این هتل عجیب خوش می‌گذرد!
يکشنبه 20 مرداد 1398 - 08:02:49
آریا بانو -
فقط به ماجراجوها در این هتل عجیب خوش می‌گذرد! 6
k ١.٥
٠
لست سکند / یکی از چیزهایی که همه ما رویای انجام دادنش را داریم، پیدا کردن راهی برای فرار از روزمرگی‌ها است؛ اینکه آخر هفته را در یک ریزورت باحال بگذرانیم یا مثلا در کنار یک دریاچه اُتراق کنیم. اگر هم بهترین جا از نظر شما برای آرامش، جنگل باشد، راسموس لای‌بیک، یک گزینه عالی در اختیارتان خواهد گذاشت. او به دنبال تحقق رویای خودش، مبنی بر نزدیک‌تر کردن مردم به طبیعت، تصمیم گرفت که سرپناهی جالب خلق کند؛ یک مقصد رویایی، که توسط طبیعت ارزشمند دانمارک، در نزدیکی Mariager Fjord در شبه جزیره Als Odde، احاطه شده است.
اولین کابین سرپناه با نام Løvtag که روی یک درخت ساخته شده، همین الان هم برای رزرو آماده است.
تا الان فقط یکی از 9 کابین ساخته شده و کسی که کار طراحی این کابین‌های مینیمال را انجام داده، معماری است به نام سیگورد لارسن (Sigurd Larsen). این اولین سازه‌ی مینیمالیستی نیست که لارسن روی آن کار کرده، چرا که در گذشته هم ساختمان‌های مشابهی، مانند ویلاهای کنار دریاچه را طراحی کرده است. حالا این پروژه‌ی جدید، که دقیقا مطابق سبک و با امضای لارسن ساخته شده، این بار، چالش فضای محدودِ طراحی را تجربه کرده است و راسموس لای‌بیک، لارسن را برای این انتخاب کرد تا بتواند به رویاهایش جامه عمل بپوشاند.
یکی از جنبه‌های بسیار جالب پروژه، که به لحاظ زیست محیطی هم از اهمیت بالایی برخوردار است، این است که در تمام طول فرایند طراحی و ساخت این کابین، به هیچ درختی آسیبی وارد نشده، یا هیچ درختی قطع نشده است. در عوض، این کابین‌ها هم طوری طراحی و ساخته شده‌اند، که درخت مورد نظر بتواند به راحتی و در سر جای خودش، رشد کند. کابین اول، در جوار یک درخت کاج ساخته شده و به همین ترتیب، قرار است که کابین‌های دوم و سوم، در کنار درخت‌های بلوط و راش قرار بگیرند.
سازه‌های جیبی، به طول 6 تا 8 متر، به سمت بالای درخت برپا شدند، که از طریق یک پل چوبی قابل دسترسی هستند. خانه، با تیرهای فولادی مهار می‌شود و ضمنا پنجره‌های بزرگی در سمت جنوب و غرب دارد که به حجم زیادی از نور طبیعی اجازه ورود می‌دهد.
این کابین، با 31 متر مربع مساحت، شاملِ این فضاهاست: 2 فضای خواب، یک آشپزخانه‌ی مختصر، یک فضای نشیمن و غذاخوری، فضای دسترسی به پشت بام و تراس و یک سرویس بهداشتی که به حمام راه دارد؛ حمامی که در نمای بیرونی کابین ساخته شده است. خوشبختانه برای کسانی که به تطبیق واقعی با طبیعت عادت ندارند، خانه به آب، برق و و سیستم لوله کشی داخلی مجهز شده است.
این خانه درختی، برای رزرو آماده است و فضای آن برای 4 نفر کافی است. هزینه‌ی اقامت برای هر شب، از 2750 کرون دانمارک (415 دلار) برای دو نفر، شروع می‌شود و شامل یک صبحانه سبک هم هست. به نظر می‌رسد اقامت در چنین خانه‌ی درختی آرزوی هر کسی باشد!

http://www.banounews.ir/fa/News/182946/فقط-به-ماجراجوها-در-این-هتل-عجیب-خوش-می‌گذرد!
بستن   چاپ