آریا بانو
رئیس بنیاد ایران شناسی ریاست جمهوری:
اجرای قوانین حامی زنان نقص دارد
شنبه 19 مرداد 1398 - 11:39:44
ایرنا - زن و خانواده
آریا بانو - تهران- رئیس بنیاد ایران شناسی ریاست جمهوری با بیان اینکه کانون های تصمیم گیری راه توسعه زنان را مسدود کرده اند، گفت: در قانون اساسی و حقوق شهروندی نقصی وجود ندارد و نقص ها در اجرای نادرست قوانین حامی زنان است.

شیدا مهنام روز پنجشنبه در نشست زنان، صلح و جنبش های اجتماعی کشورهای اسلامی که به همت گروه علمی-تخصصی صلح انجمن جامعه شناسی ایران و با مشارکت گروه جامعه شناسی کشورهای اسلامی برگزار شد، ضمن اشاره به اینکه در تمام کشورها، آنجا که مدرنیته به سنت وصل شد و زن در کنار مسئولیت های زندگی روزمره، تلاش کرد فرصت های نوین را هم تجربه کند، تقابل به وجود آمد، اظهار داشت: این تقابل در کشورهای در حال توسعه بیشتر است چرا که شکاف میان مدرنیته و سنت بیشتر و آسیب رسان تر است.
وی افزود: در حال حاضر وضعیت جنبش های زنان در کشورهای رو به توسعه با توجه به نقش زن در عرصه های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی بر روی ریل تحول و توسعه افتاده است.
رئیس بنیاد ایران شناسی ریاست جمهوری درباره ظهور این جنبش ها و بسترسازی حضور بیشتر زنان در کشور ایران یادآور شد: کانون های تصمیم گیری راه پیشرفت و توسعه زنان را بسته است وگرنه در قانون اساسی و حقوق شهروندی نقصی وجود ندارد.
به گفته وی، در حالی که سازمان های بین المللی همواره به مساله پیشبرد حقوق و کرامت بشر، ریشه کنی فقر و حفاظت از زمین، ترویج توانمند سازی زنان و دختران با رویکرد فرصت سازی برابر، عدالت جنسیتی از حقوق پایه بشری و نیرویی دگرگون کننده برای تحقق توسعه ای عادلانه تر، فراگیرتر و پایدار توجه دارند.
مهنام افزود: مشارکت های جهانی برای آموزش زنان و دختران و فعالیت از نوع مشارکت محور هم از دیگر توجهات سازمان های بین المللی است چرا که می دانند هر زمان که آموزش توانمندسازی و فرصت سازی زنان تقویت شود جنبش ها موفقتر خواهند بود.
در این نشست «الهه کولایی» فعال سیاسی و استاد مطالعات منطقه ای دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، «صدیقه وسمقی» دکترای فقه و مبانی اسلام، «شیدا مهنام » رییس بنیاد ایران شناسی ریاست جمهوری و «آزاده گریوانی» دبیر خبر شبکه العالم به عنوان مدعو، به بیان نقطه نظرات خود درباره نقش زنان در برقراری صلح در جنبش های اجتماعی زنان پرداختند.

http://www.banounews.ir/fa/News/182716/اجرای-قوانین-حامی-زنان-نقص-دارد
بستن   چاپ