آریا بانو
آلودگی هوا عامل یک سوم از موارد جدید ابتلا به آسم در کودکان
شنبه 19 مرداد 1398 - 11:25:13
آریا بانو - سلامانه: نتایج مطالعه انجام شده در اروپا نشان می‌دهد: آلودگی هوا عامل یک سوم از موارد جدید ابتلا به آسم در کودکان است.
به گزارش ایسنا، این باور وجود دارد آلودگی هوا ناشی از سوخت خودروها به مجرای تنفسی آسیب می‌زند و موجب التهاب و بروز بیماری آسم در کودکانی می‌شود که به لحاظ ژنتیکی مستعد ابتلا به این بیماری هستند. در این مطالعه که در برخی از کشورهای اروپایی انجام گرفته آمده‌ است بیش از یک سوم از موارد جدید ابتلا به آسم در کودکان می‌تواند ناشی از آلودگی هوا باشد.
محققان برآورد کرده‌اند هر سال صدها هزار نفر از کودکان یک تا 14 ساله به دلیل تنفس مواد آلاینده دچار مشکلات تنفسی می‌شوند. حدود 1.1 میلیون کودک در انگلیس از بیماری آسم رنج می‌برند.
در این بررسی موارد ابتلا به آسم در بین 63 میلیون و 442 هزار کودک از 18 کشور اروپایی از جمله انگلیس در سال 2016 مورد مطالعه قرار گرفت. محققان موارد ابتلا به آسم را با سطح قرار گرفتن در معرض آلاینده‌ها در مناطق شهری مقایسه کردند.
به گزارش ایسنا به نقل از اسکای نیوز، محققان در بررسی‌های خود مشاهده کردند در صورتی‌که دستورالعمل سازمان بهداشت جهانی (WHO) درباره میزان استاندارد ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون رعایت شود می‌توان سالانه از ابتلای بیش از 66 هزار نفر به بیماری آسم پیشگیری کرد.

http://www.banounews.ir/fa/News/182702/آلودگی-هوا-عامل-یک-سوم-از-موارد-جدید-ابتلا-به-آسم-در-کودکان
بستن   چاپ