آریا بانو
با 30 دقیقه ورزش کمتر دچار مشکلات روانی شوید
شنبه 19 مرداد 1398 - 11:24:34
آریا بانو - سلامانه: بررسی‌ها نشان داده‌اند اگر هر روز یک فعالیت ورزشی مداوم مانند پیاده‌روی، دویدن یا شنا را به‌طور منظم انجام دهید کمتر از دیگران دچار مشکلات روانی خواهید شد.
به گزارش سرویس ترجمه سلامانه به نقل از Activebeat ، انجام ورزش‌هایی مانند بدمینتون و اسکی که هنگام انجام آنها مغز باید در کسری از ثانیه تصمیم گرفته شود، بر روی عملکرد کلی مغز تاثیر مثبتی برجای می‌گذارد. در حقیقت فعالیت بیشتر مغز ممکن است علائم بیماری‌هایی مانند آلزایمر و پارکینسون را نیز تا حدی کاهش دهد.
بهبود تفکر: به همان اندازه که حل جدول و پازل می‌تواند به تولید سلول‌‌های مغزی منجر شود، انجام ورزش جدید در بزرگسالی نیز به نتایج مشابهی منتهی می‌‌شود. نتایج مطالعات عصب شناسی حاکی از این است که یادگیری مهارت‌‌های فیزیکی جدید در سنین بزرگسالی، باعث افزایش حجم سلول‌‌های خاکستری مغز می‌‌شود.
پیشگیری از افسردگی: براساس جدیدترین نتایج تحقیقات صورت گرفته مشخص شده ورزش دارویی برای رفع افسردگی به شمار می‌رود. سطوح هورمون‌های سروتونین و اندورفین با انجام ورزش در بدن افزایش می‌یابد. اندورفین در واکنش به درد و استرس ترشح شده و به تسکین اضطراب و افسردگی کمک می‌‌کند. سروتونین هم که یک انتقال‌دهنده شیمیایی دخیل در بهبود اختلالات روانی مانند افسردگی است، نقش مهمی در بهبود خلق و خو و الگوهای خواب و کنترل اشتها دارد.
افزایش انرژی: محققان دانشگاه جورجیا اعلام کرده‌اند انجام روزانه ورزش در سطح متوسط منجر به افزایش انرژی کلی بدن شده و با کاهش خستگی مفرط همراه است.
افزایش حافظه: داشتن فعالیت ورزشی مداوم باعث افزایش حافظه و قدرت یادگیری می‌‌شود. ورزش کردن تولید سلول‌‌های جدید در ناحیه هیپوکامپ مغز را که مسئول حافظه و یادگیری هستند افزایش می‌‌دهد.
افزایش انعطاف‌پذیری در برابر تنش: 30 دقیقه ورزش روزانه می‌تواند تغییر مثبتی بر وضعیت احساسی در مقابل استرس ایجاد کند. فعالیت‌های ورزشی تاثیری مثبت بر افزایش دوپامین، سروتونین و نورآدرنالین دارد و باعث بیشتر آرامش بیشتر در افراد می‌شود.
جلوگیری از تحلیل کارایی شناختی: با افزایش سن، مغز هم تحلیل می‌‌رود و احتمال ابتلا به بیماری‌‌هایی مانند آلزایمر افزایش می‌‌یابد. با وجود اینکه ورزش نمی‌تواند آلزایمر را درمان کند اما انجام آن از تحلیل رفتن مغز جلوگیری می‌کند. تحلیل کارایی شناختی معمولا بعد از 45 سالگی اتفاق می‌‌افتد. داشتن فعالیت ورزشی به خصوص بین سنین 25 تا 45 سالگی باعث افزایش مواد شیمیایی در مغز می‌‌شود و از تحلیل رفتن هیپوکامپ جلوگیری می‌‌کند.

http://www.banounews.ir/fa/News/182685/با-30-دقیقه-ورزش-کمتر-دچار-مشکلات-روانی-شوید
بستن   چاپ