آریا بانو
شیوع 12.5 درصدی افسردگی در جامعه
شنبه 19 مرداد 1398 - 11:24:18
آریا بانو - سلامانه: رئیس انجمن علمی روانپزشکان ایران با اشاره به شیوع 12.5 درصدی افسردگی در جامعه گفت: دو سوم این افراد افکار خودکشی دارند و 15 درصد آن‌ها اقدام به خودکشی می‌کنند بنابراین پیشگیری و درمان این بیماری بسیار حائز اهمیت است.
مریم رسولیان افزود: افسردگی یکی از بیماری‌های شایع در حوزه سلامت روان به شمار می‌رود که در صورت عدم توجه به آن می‌تواند تاثیرات منفی در زندگی افراد برجای گذارد.
وی اظهار داشت: فرد افسرده غمگین بوده و دیدگاه‌ها و ابعاد منفی زندگی خود و دیگران را پررنگ‌تر می‌بیند و این نگاه بر عملکرد فرد تأثیر منفی دارد.
رسولیان ادامه داد: این بیماری در هر دو جنس زن و مرد با شیوع بالا وجود دارد و اگر شناسایی و درمان به موقع انجام گیرد قابل کنترل است و افراد باید در زمان ابتلا حتما از کمک‌های تخصصی بهره‌مند شود.
وی تصریح کرد: بر این اساس کمپینی برای مقابله و پیشگیری با افسردگی در جهت افزایش بهبود سلامتی جامعه در حال تشکیل است، البته باید توجه داشت که موضوع غمگین شدن با بیماری افسردگی متفاوت بوده چراکه غمگین شدن و یا تجربه حس غم مسئله‌ای فراگیر است و همه‌ی افراد در برابر مشکلات، خلق افسرده را تجربه می‌کنند و اگر چنین نباشد غیر طبیعی است.
رئیس انجمن روانپزشکان ایران تاکید کرد: افسردگی متفاوت از غمگین شدن است چرا که افسردگی مجموعه‌ای از علائم شامل غمگینی، کاهش انرژی و کاهش خواب، کاهش اشتها کم شدن تمرکز و افت عملکرد است و این علائم بر زندگی و عملکرد فرد تاثیر منفی گذاشته و توصیه می‌شود مردم به این علائم حساس بوده و در این موارد حتما از پزشکان و روانپزشکان کمک بگیرند.
وی یکی از اهداف انجمن علمی روانپزشکان ایران را افزایش سواد سلامت روان جامعه برشمرد و گفت: طی دو سال گذشته برنامه‌های متمرکزی در این زمینه انجام گرفته و سایتی با هدف آموزش عمومی و ارتقای سواد سلامت روان در حال راه‌اندازی است.
منبع خبر:
ایرنا

http://www.banounews.ir/fa/News/182675/شیوع-125-درصدی-افسردگی-در-جامعه
بستن   چاپ