آریا بانو
داستان غمناک یکی از تاثیرگذارترین عکس های جنگ جهانی دوم
شنبه 19 مرداد 1398 - 11:18:44
آریا بانو -
داستان غمناک یکی از تاثیرگذارترین عکس های جنگ جهانی دوم
k ٢.١
٤
تابناک با تو / در طول جنگ جهانی نه تنها نظامیان، بلکه مردم بیگناه بسیاری نیز قربانی شدند. به همین دلیل صحنه های دردناک متعددی در طول جنگ ثبت شد که دیدنشان می تواند بسیار ناراحت کننده باشد.
اما گاهی برخی از تصاویر با وجود آنکه مستقیما خونریزی و زخمی شدن افراد را نشان نمی دهند از صدها تصاویر اینچنینی دردناک تر می شوند. یکی از نمونه های چنین تصویری را می توان تصویری دانست که جو اودونل ثبت کرد. این تصویر به ظاهر ساده است و یک پسر ژاپنی را نشان می دهد که برادر کوچکترش را پشت خود حمل می کند. اما نه! کمی بیشتر دقت کنید.
چرا این پسرک بغض کرده و لبهایش را به هم فشار می دهد؟ چرا برادرش به شکلی غیرعادی به سمت عقب خم شده است؟ این تصویر در سپتامبر 1945 ، پس از پایان جنگ جهانی دوم ثبت و به عنوان بخشی از تلاش برای مستند سازی نتایج حملات هوایی و بمبهای اتمی در طول جنگ جهانی دوم در ژاپن گرفته شده است.
به گفته جو اودونل، این تصویر کودکی را نشان می دهد که برادر مرده خود را حمل می کند. او در صفی ایستاده که ژاپنی ها عزیزان خود را که از دنیا رفته اند برای تدفین سنتی(سوزاندن و خاکستر شدن) تحویل می دهند. به گفته اودونل وقتی نوبت این پسر رسید ، مردانی که در ماسک های سفید آماده بودند ، بی سر و صدا بدن برادر مرده او را گرفتند و آن را آتش زدند. پسر کوچک سعی می کرد با گاز گرفتن لب زیرین خود، گریه را مهار کرده و قوی به نظر برسد.

http://www.banounews.ir/fa/News/182576/داستان-غمناک-یکی-از-تاثیرگذارترین-عکس-های-جنگ-جهانی-دوم
بستن   چاپ