آریا بانو
آب این ادویه معروف، یک ضد سرطان طبیعی است
شنبه 19 مرداد 1398 - 11:01:53
آریا بانو -
آب این ادویه معروف، یک ضد سرطان طبیعی است
k ٨.٩
٦
بهداشت نیوز / زردچوبه یکی از چاشنی‌های اصلی در فرهنگ هند و همچنین سایر کشورهای آسیایی است. علاوه بر نقشی که در آشپزخانه دارد، در ساخت داروهای طبیعی نیز نقش مهمی دارد. گفته می شود که آب زردچوبه حاوی بیش از 300 نوع آنتی اکسیدان به همراه بسیاری از مواد مغذی دیگر است. با آب زردچوبه می‌توانید یک زندگی سالم را تجربه کنید چرا که از ریشه‌های زردچوبه می‌توان در ساخت یک نوشیدنی دارویی موثر استفاده کرد. این ریشه‌ها طعمی تلخ و کمی تند دارند ، طعمی شبیه به زنجبیل خام. با اینکه می توانید از زردچوبه خشک استفاده کنید، اما بهتر است آب آن را از ریشه گیاه تازه بگیرید.قبل از این‌که آب زردچوبه را تهیه کنید ، باید قطعات ریشه زردچوبه را کاملا بشویید ، سپس آنها را پوست بگیرید.
آب زردچوبه در درمان بیماری‌های گوناگون نقش مفیدی را ایفا می‌کند.بیمارانی که از سنگ صفرا رنج می برند به دلیل اثرات ضد انعقادی که زردچوبه دارد باید از استفاده آن خودداری کنند. زردچوبه زرد خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی خوبی دارد و به همین دلیل می‌تواند درد آرتریت را کاهش دهد.
مزایای این ترکیبات فعال بیشتر از داروهای ضد التهابی است. آب زردچوبه در مبارزه با درد و ورم مؤثر است. این ترکیب همچنین برای روماتیسم و ​​آرتروز مفید است.
آب زردچوبه یک ضد سرطان طبیعی است.این ترکیب دارای خواصی است که می‌تواند از تکثیر سلول‌های سرطانی جلوگیری کند. آب زردچوبه این رادیکال‌های آزاد را از بین می‌برد و آسیب غشای سلولی را به حداقل می‌رساند. از این طریق است که می توان از بروز برخی از انواع سرطان مانند سرطان پروستات ، پستان ، ریه ، کبد ، پوست و حتی روده بزرگ جلوگیری کرد.
آب زردچوبه همچنین می تواند به کند شدن پیشرفت بیماری آلزایمر کمک کند. همانطور که همه ما می دانیم ، این بیماری وحشتناک باعث از دست رفتن تدریجی حافظه می شود.
خواص ضد التهابی زردچوبه باعث می‌شود آنزیم هایی که مسئول التهاب عصبی هستند، مسدود شود. همچنین باعث جریان پیدا کردن بهتر اکسیژن در مغز می‌شود که می تواند به افراد مبتلا به آلزایمر کمک کند.
آب زردچوبه برای افراد دیابتی نیز مفید است چرا که سطح قند خون را تنظیم می کند و این باعث می شود که برای افرادی که از دیابت رنج می برند ، یک درمان مناسب باشد.
زردچوبه در درمان اسید معده ، پسوریازیس و افسردگی مفید است و نقش محافظتی در برابر سموم اضافی دارد، زردچوبه برای بهبود پوست آسیب دیده بسیار مؤثر است. این ترکیب همچنین در مبارزه با روند پیری خوب عمل می‌کند و سلامت کبد را بهبود می بخشد.
زردچوبه را می توانید به شکل پودری یا به عنوان یک نوشیدنی مصرف کنید. شما می توانید آن را به سوپ ، چای ، اسموتی ، شیر ، برنج، نان ، خورش و دسر اضافه کنید.
طرز تهیه آب زردچوبه
در این قسمت شما را با یکی از دستورالعمل‌های تهیه آب زردچوبه که هم سالم و هم خوش‌طعم است آشنا می‌کنیم.
مواد لازم
پنج تکه کوچک پوست کنده شده از ریشه زردچوبه
دو فنجان آب‌جوش
دو‌عدد لیمو
دو قاشق چای‌خوری عسل
یک کوزه یا ظرف در دار مناسب
ابتدا ، زردچوبه را پوست بگیرید. برای این کار حتما از دستکش استفاده کنید ، چرا که ممکن است دستان شما زرد شود. یک قابلمه را با آب پر کرده و زردچوبه پوست کنده را درون بریزید تا به جوش آید. جوشاندن را تا زمانی ادامه دهید که ریشه‌ها حالت مارمالادی به خود بگیرند. خواهید دید که دانه های زردچوبه بیرون می آیند. کمی از آب را نگه‌دارید و بقیه را دور بریزید. زردچوبه را میکس کنید. سپس آب را صاف کرده و آن را به زردچوبه پوره شده اضافه کنید. دو لیمو را آب گرفته و به ترکیب اضافه کنید. مقداری عسل هم برای شیرین شدن به مخلوطتان اضافه کنید.
ترکیب‌ آماده‌شده را در یک ظرف ریخته و حداقل سه تا چهار روز در یخچال نگهداری کنید. می‌توانید از این نوشیدنی برای انواع سوپ ها ، سس ها و غیره استفاده کنید.
نوشیدن مقدار کمی از آب زردچوبه به صورت ناشتا با معده خالی در اول صبح برای همه خوب است. با این حال ویژگی‌های خاص این ماده ممکن است معده برخی افراد را ناراحت کند. مصرف زیاد آب زردچوبه می تواند باعث زخم معده شود.

http://www.banounews.ir/fa/News/182483/آب-این-ادویه-معروف،-یک-ضد-سرطان-طبیعی-است
بستن   چاپ