آریا بانو
با برآورده کردن 7 انتظار مرد زندگی‌تان، خوشبخت‌تر می‎شوید
پنجشنبه 17 مرداد 1398 - 12:18:34
آریا بانو -
با برآورده کردن 7 انتظار مرد زندگی‌تان، خوشبخت‌تر می‎شوید
k ١.١
١
یوکن / آیا می‌دانید آقایان در ازدواج به دنبال چه چیزی هستند؟ مشاوران ازدواج و خانواده می گویند، مردان انتظاراتی از همسرشان دارند که هیچ‌وقت آنها را به زبان نمی‌آورند. با یوکن همراه باشید تا 7 انتظار مردان را با شما در میان بگذاریم.
1. مردان انتظار دارند همسرشان به آنها بگوید «دوستت دارم»
چارلز اشمیتز (Charles Schmitz) در کتاب مشترک خود با همسرش الیزابت، با عنوان «ساختن عشقی که پابرجا می‌ماند: هفت راز غافلگیرکننده درباره‌ی ازدواج موفق» (Building a Love that Lasts: The Seven Surprising Secrets of Successful Marriage) می‌گوید فکر نکنید بعد از گذر چندین سال از زندگی زناشویی، همسرتان متوجه می‌شود چقدر دوستش دارید. بلکه باید محبت و عشق تان را با رفتار و کلام ابراز کنید و هر روز این کار را انجام دهید.
اشمیتز در ادامه می‌گوید: این ذهنیت که نیاز نیست من بگویم، خودش متوجه می‌شود، کاملا اشتباه است. مردها دوست دارند از همسرشان بشنوند که عاشق‌شان هستید. پس چند بار در روز به او بگویید: دوستت دارم و گفتن دلیل دوست داشتن را به عادتی برای خود تبدیل کنید.
2. به حریم شخصی مردها احترام بگذارید، خصوصا بعد از دعوا
آن کرولی (Anne Crowley)، روانشناس، به خانم‌ها پیشنهاد می‌کند از اینکه همسرشان دوست دارد به جای رفتن به مرکز خرید، در خانه بماند و جلوی تلویزیون دراز بکشد و فوتبال تماشا کند، ناراحت نباشید و احساس بدی پیدا نکنید. هرازگاهی نیاز داریم از فضای دونفره فاصله بگیریم. اگر همسرتان بعد از جروبحث یا اختلاف نظر جزئی می‌خواهد تنها باشد، حتما این فرصت را در اختیار او قرار دهید.
آن کرولی می‌گوید: زمانی که یک زوج اختلاف نظر پیدا می‌کنند و کار به جروبحث می‌کشد، خانم‌ها تمایل دارند به بحث ادامه دهند؛ خصوصا وقتی همسر عقب نشینی می‌کند. اما این کار هیچ فایده‌ای برای دو نفر ندارد. در این مقطع زن به دنبال نتیجه است، اما مرد فکر می‌کند مورد حمله قرار گرفته و عقب نشینی می‌کند و این روند ادامه می‌یابد.
کرولی می‌گوید اجازه دهید همسرتان آرام شود و قبل از هر اقدامی، اتفاقات را مورد تحلیل قرار دهید. در نهایت سعی کنید نگرانی خود درباره این نیاز مردان را مدیریت کنید.
3. مردان گاهی دوست دارند همسرشان شروع کننده‌ی رابطه جنسی باشد
کِرت اسمیت (Kurt Smith)، مشاور ازدواج و خانواده که با مردان زیادی مشاور داشته است، می‌گوید اغلب مردان دوست دارند «خواسته شدن» را درک کنند. پس با لطافت از او بپرسید «امشب برای رابطه جنسی آماده‌ای؟»؛ حتی اگر با پیشنهادتان موافقت نشود.
اسمیت می‌گوید: مردان در جلسات مشاوره‌ای که داشتیم می‌گویند دوست دارند همسرشان رابطه‌ی جنسی را شروع کند، کارهایی انجام دهد که رابطه را هیجان‌انگیزتر و متفاوت‌تر می‌کند. آنها می‌خواهند با این انتظار از رابطه‌ی زناشویی لذت بیشتری ببرند.
4. مردان انتظار دارند شنیده شوند
کرولی می‌گوید اینکه همسرتان در هنگام جروبحث و دعوا دیر پاسخ می‌دهد، بدین معنا نیست که در رفع مشکلات و اختلاف نظرها نقشی ندارد. بلکه برخی افراد به کمی زمان نیاز دارند تا مشکل را مورد بررسی قرار دهند.
این روانشناس می‌گوید: وقتی خانم‌ها در یک وضعیت مستاصل می شوند، حرف‌های زیادی برای گفتن دارند و در بیشتر مواقع مردان ساکت می‌مانند تا همسرشان حرف بزند. این بدین خاطر است که زنان سریع‌تر از مردان پردازش می‌کنند. پس وقتی خانم سوالی از همسرش می‌پرسد اما مرد سکوت می‌کند تا به پاسخ فکر کند، خانم همچنان به حرف زدن ادامه می‌دهد.
اگر در زندگی مشترک به عنوان زن، کم‌حرف باشید، این رابطه می‌تواند خیلی کسل‌کننده شود؛ زیرا باعث می‌شود همسرتان هم در مقابل شما سکوت کند و هیچ حرفی نزند. او در جلسات مشاوره به این نتیجه رسیده است:
بیشتر مردان می‌گویند همسرم اصلا اهمیت نمی‌دهد من چه می‌گویم. پس اگر واقعا می خواهید بدانید همسرتان درباره‌ی هر موضوعی چه احساسی دارد، برای پاسخ دادن به او فرصت بدهید. او دوست دارد حرفش شنیده شود، پس آرام تر جلو بروید، نفس عمیقی بکشید و بگذارید او هم وارد گفت و گو شود.
5. مردان انتظار دارند مورد ستایش و قدردانی قرار بگیرند
به گفته اسمیت، حس بسیار خوبی است وقتی همسرتان بعد از موفقیتی که در محل کار به دست آورده‌اید، برایتان پیام تبریک می‌فرستد، یا بدون هیچ دلیلی گل می‌خرد. بدون شک او هم به چنین تشویقی نیاز دارد. برای هر کار کوچکی که همسرتان انجام می‌دهد تا زندگی شیرین‌تری داشته باشید، قدردان باشید و از او تعریف کنید.
او بیان کرد: خیلی از مردها می‌گویند «همسرم توجهی به زحمت‌های من ندارد» شاید حس تقدیر و قدردانی نشدن باعث شود که آنها فکر کنند هیچ اهمیتی ندارند. احساس ارزشمندی برای همه مهم است، اما گاهی در زندگی مشترک نشان نمی‌دهیم قدردان طرف مقابل هستیم؛ خصوصا وقتی بچه‌دار می‌شویم. همواره به دنبال بهانه‌ای برای تعریف و تشکر از شریک زندگی‌تان باشید؛ حتی با انجام کارهای ساده‌ای چون شستن ظرف‌ها هم می‌توان چنین حسی را منتقل کرد که وجودش برایتان ارزشمند است و قدر او را می‌دانید.
6. مردان دوست دارند همسرشان آنها را در آغوش بگیرد
کرولی می‌گوید: مردها به دنبال ارتباط فیزیکی هستند، برخی از آنها می‌گویند دلشان برای روزهایی که همسرشان آنها را لمس می‌کرد تنگ شده است.
او می‌گوید: برخی از زوجین همدیگر را لمس نمی‌کنند، نمی‌بوسند و اصلا یکدیگر را در آغوش نمی‌گیرند. مردان برای اینکه از نظر عاطفی احساس نزدیکی کنند نیاز به برقراری رابطه جنسی دارند، اما زنان دوست دارند قبل از رابطه‌ی زناشویی‌، ارتباط عاطفی برقرار کنند.
کرولی اضافه می‌کند، من به عنوان مشاوره خانواده به زوج ها توصیه می کنم در هر شرایطی همدیگر را لمس کنند. وقتی زوج ها در طی رابطه ی جنسی، دوباره با هم ارتباط عاطفی برقرار می کنند، خانم می گوید"همسرم خیلی بهتر شده است "؛ این همان چیزی است که برای یکی از طرفین خوب بوده، پس همین حس خوب به دیگری هم منتقل می شود."
کرولی می گوید اگر خیلی وقت است همسرتان را در آغوش نگرفته اید، قطعا انجام این کار حس عجیبی برایتان دارد، اما توصیه می کنم گام های کوچک بردارید تا دوباره در مسیر محبت و عشق ورزی قرار بگیرید.
من از زوج ها می خواهم حداقل روزی چهار بار همدیگر را در آغوش بگیرند و ببوسند. این لمس کردن می‌تواند در زمان های مختلفی اتفاق بیفتد: زمان بیدار شدن از خواب، هنگام رفتن به محل کار، زمانی که به خانه برمی‌گردند یا وقتی در رختخواب هستند.
7. مردان انتظار دارند مورد احترام قرار بگیرند
الیزابت اشمیتز (Elizabeth Schmitz) می‌گوید اگر شریک زندگی‌تان مرد خوبی است، قدرش را بدانید و همیشه به او احترام بگذارید؛ قطعا او هم پاسخ احترام شما را خواهد داد.
اشمیتز می‌گوید: مردان در جلسات مشاوره می‌گویند انتظار دارم همسرم به من احترام بگذارد. دوست دارم به خاطر اخلاق، رفتار، طرز برخورد و شخصیتی که دارم، مورد احترام قرار بگیرم. مردان می‌خواهند عشق زندگی‌شان به آنها احترام بگذارد و قدرشان را بداند. تحقیقات نشان می‌دهد زنانی که روی نقاط مثبت شخصیت همسرشان تمرکز می کنند و به او می‌گویند چه خوبی‌هایی دارد، ازدواج موفق‌تری دارند.

http://www.banounews.ir/fa/News/182353/با-برآورده-کردن-7-انتظار-مرد-زندگی‌تان،-خوشبخت‌تر-می‎شوید
بستن   چاپ