آریا بانو
معاون وزیر ورزش و جوانان: تجمل گرایی آفت ازدواج جوانان است
چهارشنبه 16 مرداد 1398 - 15:35:58
ایرنا - زن و خانواده
آریا بانو - گرگان - معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به تبعات تجمل گرایی به عنوان آفت گسترش ازدواج جوانان گفت : ترویج عادت ساده زیستی راهگشای ازدواج های آسان در جامعه است.

محمدمهدی تندگویان شامگاه سه شنبه در آئین اختتامیه نخستین جشنواره ملی ازدواج اقوام ایران زمین در گرگان گفت : برای اشاعه فرهنگ ازدواج آسان باید از ظرفیت موجود در آیین اقوام بهره گیری کرد.
وی بیان کرد: سنت های نیکو و فراموش شده ای در بین اقوام ایران دیده می شود که راهگشای تنگناهای ازدواج است که شناسایی این سنت ها و ترویج آن باید رویکرد اصلی متولیان ازدواج در کشور باشد.
تندگویان با اشاره به ظرفیت های مختلف گلستان اظهار داشت : بروز سیل در استان سبب شد تا تعدادی از هم وطنان دچار ناراحتی و دغدغه های روانی ناشی از خسارت های سیل شوند که با هدف نشاط بخشی این جوامع، میزبانی نخستین جشنواره ازدواج اقوام به گلستان واگذار شد.
وی افزود: برگزاری مراسم عروسی در کمپ های استقرار سیل زدگان گلستان نشان داد که نشاط و امید به آینده در هر شرایطی به عنوان نیاز اصلی انسان فراموش شدنی نیست .
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: با وجود وقوع سیل و خسارت های بسیار ناشی از آن، چندین عروسی در مناطق سیلزده گلستان برگزار شد که نشان دهنده سر زندگی و درایت مردم این منطقه است.
تندگویان به فعالیت های مختلف وزارت ورزش و جوانان اشاره کرد و افزود: برای ترویج ازدواج آسان در جامعه برنامه های متعددی طرح ریزی شده و تلاش می کنیم فرهنگ ازدواج آسان در مناطق مختلف کشور فرا گیر شود .
در آیین اختتامیه این جشنواره از حبیب الله خلیلی به عنوان خیر فعال و برتر در زمینه تامین جهیزیه زوجین جوان ، اشرف طالبی به عنوان قاضی برتر در حوزه تحکیم بنیان خانواده ، روح الله بنی عقیل به عنوان تهیه کننده برتر در ساخت فیلم با موضوع خانواده و ازدواج، مصطفی پیر فرانبی و معصومه سادات آبتین به عنوان زوج موفق معلول، صادق روشنی و شهربانو روشنی به عنوان زوج موفق جانباز، سید جمال حسینی و سکینه گرجی به عنوان زوج موفق جانباز و علی بای و صدیقه جعفری به عنوان زوج موفق ورزشکار تجلیل شد.
نخستین جشنواره ملی ازدواج اقوام ایران زمین از 13 تا 15 مرداد در سالن امام خمینی شهرستان گرگان برگزار شد.

http://www.banounews.ir/fa/News/182239/معاون-وزیر-ورزش-و-جوانان- تجمل-گرایی-آفت-ازدواج-جوانان است
بستن   چاپ